Pregled bibliografske jedinice broj: 794519
Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose
Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose // Školski vjesnik, 64 (2015), (1); 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 794519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose
(An intercultural competence of pedagogues in an education for intercultural relations)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 64
(2015), (1);
7-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturno-pluralna perspektiva
(intercultural competence; intercultural sensitivity; intercultural identity; intercultural education; a culturally pluralist perspective)
Sažetak
Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju ogleda se u osnaživanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj praksi. Empirijsko istraživanje provedeno među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj imalo je za cilj ispitati učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u kulturno-pluralnim razredima. Rezultati istraživanja pokazali su značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, preko komunikacijskih vještina, vještina nenasilnog rješavanja sukoba i kritičkog pristupa zbivanjima u društvu, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika. Provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa oblikovanju škole otvorene prema različitostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- ProQuest
- EBSCO
- MLA