Pregled bibliografske jedinice broj: 794507
Kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja primarnog obrazovanja
Kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja primarnog obrazovanja // International Expert Science Conference - "Modern approaches to teaching the coming generations" / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2012. str. 233-251 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 794507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja primarnog obrazovanja
(Creativity as the professional competence of teachers in primary education)
Autori
Bedeković, Jelena ; Bedeković, Vesna ; Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Expert Science Conference - "Modern approaches to teaching the coming generations"
/ Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2012, 233-251
ISBN
978-961-93189-7-3
Skup
Mednarodna konferenca EDUvision 2012 "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij - Modern Approaches to Teaching Coming Generation"
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 06.12.2012. - 07.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativnost; kompetencije; kompetentnost; kreativnost kao profesionalna kompetencija učitelja; kontinuirani profesionalni razvoj; cjeloživotno obrazovanje
(creativity; competence; competency; creativity as a professional competence of teachers; continuous professional development; lifelong learning)
Sažetak
Suočeno s naglim, nepredvidivim i nezaustavljivim promjenama današnje postmoderno inovativno društvo traga za što većim brojem pojedinaca koji su otkrivanjem novoga i usavršavanjem već otkrivenoga sposobni djelovati inventivno i kreativno. Prepoznavanje važnosti kreativnosti sve više dolazi do izražaja u svim ljudskim djelatnostima, osobito u području odgoja i obrazovanja. Pred učitelje se stoga postavljaju zahtjevi za novim kompetencijama koje proizlaze iz njihove profesionalne uloge, pri čemu kreativnost predstavlja značajnu profesionalnu kompetenciju koju od učitelja zahtijeva današnja škola stavljena pred izazov nove paradigme čiju osnovu, između ostaloga, čine i promjene prema kreativnoj nastavi. Bitna odlika kreativne nastave leži u dobrom poznavanju učenikove ličnosti, a osnovu kreativnog rada učitelja čini izgrađen vlastiti kreativan stav kao polaznica za osnaživanje kreativnih potencijala učenika. U empirijskom dijelu rada dan je prikaz istraživanja koje je imalo za cilj utvrditi u kojoj mjeri učitelji primarnog obrazovanja u neposrednoj nastavnoj praksi potiču kreativnost učenika. Rezultati istraživanja ukazali su na važnost kreativnosti učitelja u razvoju kreativnih potencijala učenika, a osnovne pretpostavke za poticanje promjena prema kreativnoj nastavi u primarnom obrazovanju potrebno je temeljiti na kvalitetnom inicijalnom obrazovanju budućih učitelja i kontinuiranom profesionalnom razvoju kroz permanentno stručno usavršavanje i sustav cjeloživotnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski