Pregled bibliografske jedinice broj: 794496
Cjeloživotno obrazovanje učitelja za interkulturalne odnose
Cjeloživotno obrazovanje učitelja za interkulturalne odnose // Zrno, XXIII/101 (2012), (127); 15-17 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 794496 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno obrazovanje učitelja za interkulturalne odnose
(Lifelong teacher education for intercultural relations)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Zrno (0353-636X) XXIII/101
(2012), (127);
15-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
multikulturalno društvo; susreti kultura; interlulturalni odnosi; školski kurikulum; cjeloživotno obrazovanje učitelja
(multicultural society; encounters culture; intercultural relations; school curriculum; lifelong teacher education)
Sažetak
Susreti različitih kultura u današnjem suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja, postajući realnost i zakonitost suvremenog života. Svakodnevna interakcija s drugačijima, kulturno različitim osobama različitost je učinila sastavnim dijelom suvremenog društva, a škole postaju stjecištima različitih kultura, jezika, religija i svjetonazora u kojima se ostvaruju obrasci interkulturalnog odnosa primjenjivi u društvu. Suvremeno strukturirani školski kurikulumi artikuliraju sadržaje, programe i specifične metode rada koje pred učitelje postavljaju nove zahtjeve čiji se izazovi ogledaju u pripremanju generacija nadolazećih učenika za (su)život u multikulturalnom društvu. U tom je kontekstu potrebno promatrati i razvoj odnosa učitelja prema kulturno drugačijim učenicima, pri čemu pitanje stjecanja interkulturalnih kompetencija postaje od ključne važnosti prilikom suočavanja s promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih i nacionalnih u multikulturalne sredine. Sve naglašenija potreba pripremanja i osposobljavanja učitelja za osobni i profesionalni stil života u kome će različitost doživljavati kao vrijednost, razvijajući onu razinu tolerancije prema različitostima koja će im omogućiti djelovanje usmjereno na promoviranje jednakih šansi za sve učenike utjecala je na poticanje strukturalnih promjena cjelokupnog sustava izobrazbe hrvatskih učitelja i njihovog profesionalnog razvoja kroz kontinuirano stručno usavršavanje i cjeloživotno obrazovanje. Ključne riječi: multikulturalno društvo, susreti kultura, interlulturalni odnosi, školski kurikulum, cjeloživotno obrazovanje učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski