Pregled bibliografske jedinice broj: 794324
Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije
Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 123-163
CROSBI ID: 794324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije
(Social and institutional aspects of decisions about continuing to higher education and institutional choice)
Autori
Košutić, Iva ; Puzić, Saša ; Doolan, Karin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija
Urednik/ci
Baranović, Branislava
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
123-163
ISBN
978-953-6218-68-4
Ključne riječi
Bourdieu, odluka o studiranju, odabir visokoškolske institucije, kapital
(Bourdieu, decisions about continuing to higher education, institutional choice, capital)
Sažetak
U radu se analizira kako se učenici različitih namjera nastavka školovanja te različitih namjera upisivanja fakultetskog i veleučilišnog obrazovanja razlikuju prema Bourdieuovim konceptima kapitala i prema percepciji relevantnih karakteristika srednje škole. Istraživanje je provedeno na nacionalnom uzorku učenika trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih škola te gimnazija (N=2106), reprezentativnom prema spolu, vrsti srednje škole koju učenici pohađaju te prema županijama i regijama Republike Hrvatske. Dobiveni podaci ukazuju na važnost obiteljskih i drugih neformalnih društvenih veza u odlučivanju o nastavku školovanja te na razmjerno slabu povezanost takve odluke s djelovanjem institucijskih aktera (nastavnici ili profesionalni savjetnici). Također, rezultati su pokazali kako se učenici koji planiraju, ne planiraju te oni koji ne znaju hoće li studirati razlikuju prema posjedovanju kulturnog, socijalnog i ekonomskog kapitala. Najviše kulturnog, socijalnog i ekonomskog kapitala posjeduju učenici koji namjeravaju studirati, manje oni koji nisu sigurni, dok razmjerno najmanje kulturnog, socijalnog i ekonomskog kapitala posjeduju učenici koji ne planiraju studij. Također, rezultati pokazuju kako učenici koji planiraju fakultetsko obrazovanje imaju više kulturnog i ekonomskog kapitala, dok se učenici koji biraju veleučilišno obrazovanje pri razmatranju različitih mogućnosti nastavka školovanja u većoj mjeri oslanjaju na socijalni kapital.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-4046
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Zadru