Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 794324

Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije


Košutić, Iva; Puzić, Saša; Doolan, Karin
Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 123-163


CROSBI ID: 794324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije
(Social and institutional aspects of decisions about continuing to higher education and institutional choice)

Autori
Košutić, Iva ; Puzić, Saša ; Doolan, Karin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija

Urednik/ci
Baranović, Branislava

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
123-163

ISBN
978-953-6218-68-4

Ključne riječi
Bourdieu, odluka o studiranju, odabir visokoškolske institucije, kapital
(Bourdieu, decisions about continuing to higher education, institutional choice, capital)

Sažetak
U radu se analizira kako se učenici različitih namjera nastavka školovanja te različitih namjera upisivanja fakultetskog i veleučilišnog obrazovanja razlikuju prema Bourdieuovim konceptima kapitala i prema percepciji relevantnih karakteristika srednje škole. Istraživanje je provedeno na nacionalnom uzorku učenika trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih škola te gimnazija (N=2106), reprezentativnom prema spolu, vrsti srednje škole koju učenici pohađaju te prema županijama i regijama Republike Hrvatske. Dobiveni podaci ukazuju na važnost obiteljskih i drugih neformalnih društvenih veza u odlučivanju o nastavku školovanja te na razmjerno slabu povezanost takve odluke s djelovanjem institucijskih aktera (nastavnici ili profesionalni savjetnici). Također, rezultati su pokazali kako se učenici koji planiraju, ne planiraju te oni koji ne znaju hoće li studirati razlikuju prema posjedovanju kulturnog, socijalnog i ekonomskog kapitala. Najviše kulturnog, socijalnog i ekonomskog kapitala posjeduju učenici koji namjeravaju studirati, manje oni koji nisu sigurni, dok razmjerno najmanje kulturnog, socijalnog i ekonomskog kapitala posjeduju učenici koji ne planiraju studij. Također, rezultati pokazuju kako učenici koji planiraju fakultetsko obrazovanje imaju više kulturnog i ekonomskog kapitala, dok se učenici koji biraju veleučilišno obrazovanje pri razmatranju različitih mogućnosti nastavka školovanja u većoj mjeri oslanjaju na socijalni kapital.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-4046

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Saša Puzić (autor)

Avatar Url Karin Doolan (autor)

Avatar Url Iva Odak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Košutić, Iva; Puzić, Saša; Doolan, Karin
Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 123-163
Košutić, I., Puzić, S. & Doolan, K. (2015) Društveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visokoškolske institucije. U: Baranović, B. (ur.) Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 123-163.
@inbook{inbook, author = {Ko\v{s}uti\'{c}, Iva and Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Doolan, Karin}, editor = {Baranovi\'{c}, B.}, year = {2015}, pages = {123-163}, keywords = {Bourdieu, odluka o studiranju, odabir visoko\v{s}kolske institucije, kapital}, isbn = {978-953-6218-68-4}, title = {Dru\v{s}tveni i institucionalni aspekti odluke o studiranju i odabira visoko\v{s}kolske institucije}, keyword = {Bourdieu, odluka o studiranju, odabir visoko\v{s}kolske institucije, kapital}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Ko\v{s}uti\'{c}, Iva and Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Doolan, Karin}, editor = {Baranovi\'{c}, B.}, year = {2015}, pages = {123-163}, keywords = {Bourdieu, decisions about continuing to higher education, institutional choice, capital}, isbn = {978-953-6218-68-4}, title = {Social and institutional aspects of decisions about continuing to higher education and institutional choice}, keyword = {Bourdieu, decisions about continuing to higher education, institutional choice, capital}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font