Pregled bibliografske jedinice broj: 794056
Vrednovanje učinaka mjera i strategija održivog transporta u gradovima
Vrednovanje učinaka mjera i strategija održivog transporta u gradovima, 2015. (ostalo).
CROSBI ID: 794056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje učinaka mjera i strategija održivog transporta u gradovima
(Evaluation of impacts of strategies and measures for sustainable transport in cities)
Autori
Brčić, Davor ; Šimunovć, Ljupko ; Slavulj, Marko ; Šoštarić, Marko ; Pilko, Hrvoje ; Ćosić, Mario ; Budimir, Damir ; Šojat, Dino
Izvornik
Zbornik s okruglog stola
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2015
Ključne riječi
Održiva urbana mobilnost; vrednovanje; strategije i mjere; gradovi
(Sustainable Urban Mobility; Evaluation; Strategies and Measures; Cities)
Sažetak
Današnji uvjeti života zahtijevaju svakodnevnu prostorno vremensku distribuciju stanovništva, što producira prijevoznu potražnju. Porastom broja osobnih motornih vozila u gradovima pojavili su se učestali problemi prometne zagušenosti. Povećanu prometnu potražnju, pogotovo u vršnim periodima dana, moguće je riješiti strategijama upravljanja prijevoznom potražnjom. Strategije i mjere upravljanja prijevoznom potražnjom, kao temeljni instrumenti Planova održive urbane mobilnosti, imaju za cilj optimalno iskoristiti raspoloživu prometnu infrastrukturu, te racionalizirati i destimulirati putovanja osobnim automobilom kada upotreba osobnog vozila nije nužno potrebna. Stoga je pristup upravljanja prijevoznom potražnjom pretočen u Planove Održive Urbane Mobilnosti odgovor na narasle transportne probleme urbanih sredina. Izradbom plana održive urbane mobilnosti pridonosi se održivom budućem razvitku gradova. Činjenica je da se gradovi međusobno razlikuju prema brojnim osobitostima, kao što su primjerice ; broj stanovnika, površina, konfiguracija, cestovna infrastruktura, sustav javnoga gradskog prijevoza sa svojim podsustavima i niz drugih, ali zajednički problem urbanih sredina jesu dominantno prometna zagušenja uzrokovana prekomjernom upotrebom osobnih vozila i sigurnost cestovnog prometa. Stoga se, u cilju promijene modalne raspodjele, može pažljivim odabirom mjera za upravljanje prijevoznom potražnjom (kroz integrativne pakete) može se postići sinergijski učinak, te izraditi efikasan održivi transportni plan. Kombinacijom strategija koje imaju za cilj smanjiti uporabu osobnih automobila i strategija koje imaju za cilj povećati atraktivnost korištenja ostalih načina putovanja (javni gradski prijevoz i nemotorizirani promet), postiže se održivost postojećeg transportnog sustava u cjelini. Stoga se nužno nameće esencijalno pitanja na koje još uvijek nema egzaktnog odgovora ; koja je mjera postignuća ciljeva Planova održive urbane mobilnosti kao i kako vrednovati indikatore održivog transportnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Napomena
Znanstveni projekt pod nazivom “VREDNOVANJE UČINAKA MJERA I STRATEGIJA ODRŽIVOG TRANSPORTA U GRADOVIMA” proveden je uz potporu Sveučilišta u Zagrebu
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Marko Šoštarić
(autor)
Mario Ćosić
(autor)
Hrvoje Pilko
(autor)
Damir Budimir
(autor)
Dino Šojat
(autor)
Davor Brčić
(autor)
Marko Slavulj
(autor)