Pregled bibliografske jedinice broj: 793821
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika // Peti kongres hrvatskih logopeda
Osijek, Hrvatska, 2015. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 793821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i
verbalna tečnost kod jednojezičnih i
dvojezičnih govornika
(Metalinguistic knowledge, verbal working memory
and verbal fluency in bilinguals and monolingals)
Autori
Pindrić, Ivana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Peti kongres hrvatskih logopeda
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
metajezično znanje ; verbalno radno pamćenje ; verbalna tečnost ; dvojezični govornici ; jednojezični govornici
(metalinguistic knowledge ; verbal working memory ; verbal fluency ; monolinguals ; bilinguals)
Sažetak
Ekonomske migracije i razvoj društva stvorili su okolnosti u kojima je dvojezičnost svakodnevna pojava, a razumijevanje jezičnog razvoja dvojezičnih govornika nužnost. Danas je populacija većinom dvojezična ili višejezična. Cilj je ovog istraživanja usporediti jednojezične i dvojezične govornike na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti. Prijašnja su istraživanja sugerirala da dvojezični ispitanici mogu ostvariti prednost u metajezičnom znanju, verbalnom radnom pamćenju i verbalnoj tečnosti, a cilj je ovog istraživanja bio provjeriti te nalaze na 64 djece koja su podijeljena u dvije jednake skupine (N=32) prema jezičnom statusu. Ispitivanje je provedeno u četiri zagrebačka vrtića sa svakim djetetom pojedinačno. Metajezično znanje ispitano je zadacima oblikotvorne i tvorbene morfologije, verbalno radno pamćenje ispitano je zadacima protočnosti i kapaciteta fonološke petlje te središnje izvršne sastavnice, dok je je verbalna tečnost ispitana nabrajanjem životinja i crtanih filmova. Dvojezični govornici nisu se pokazali uspješnijima od jednojezičnih vršnjaka na zadacima metajezičnog znanja i verbalne tečnosti, a na zadacima verbalnog radnog pamćenja postigli su bolje rezultate samo na zadacima kapaciteta središnje izvršne sastavnice, dok na ostalim zadacima nije utvrđena statistički značajna razlika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb