Pregled bibliografske jedinice broj: 793748
Razvoj i socijalna dimenzija visokog obrazovanja u Hrvatskoj
Razvoj i socijalna dimenzija visokog obrazovanja u Hrvatskoj // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 15-39
CROSBI ID: 793748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i socijalna dimenzija visokog obrazovanja u Hrvatskoj
(The development of higher education in Croatia and its social dimension)
Autori
Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija
Urednik/ci
Baranović, Branislava
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
15-39
ISBN
978-953-6218-68-4
Ključne riječi
visoko obrazovanje, Hrvatska, socijalna dimenzija, društvene nejednakosti
(higher education, Croatia, the social dimension, social inequalities)
Sažetak
U radu se daje pregled razvoja visokog obrazovanja u Hrvatskoj s naglaskom na njegovoj socijalnoj dimenziji, kao i prikaz empirijskih istraživanja društvenih nejednakosti u visokom obrazovanju. Posebno se ukazuje na činjenicu da intenzivan razvoj visokog obrazovanja u Hrvatskoj, kako u socijalističkom tako i u postsocijalističkom razdoblju, nije bio praćen ostvarivanjem društvene jednakosti u visokom obrazovanju. U visokom obrazovanju također su zadržane rodne razlike. One se očituju u većoj zastupljenosti žena u tradicionalno ženskim područjima studija (npr. učiteljski studiji, studiji u društveno-humanističkom području), a muškaraca u tradicionalno muškim područjima studija (npr. informatika i tehnički studiji).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-4046
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)