Pregled bibliografske jedinice broj: 793726
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 41-70
CROSBI ID: 793726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju
(Sociological approaches for understanding social inequalities in education)
Autori
Puzić, Saša ; Košutić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija
Urednik/ci
Baranović, Branislava
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
41-70
ISBN
978-953-6218-68-4
Ključne riječi
društvene nejednakosti, obrazovanje, teorija, Bourdieu, Boudon
(social inequalities, education, theory, Bourdieu, Boudon)
Sažetak
U radu se daje pregled suvremenih socioloških pristupa za istraživanje obrazovnih nejednakosti. Autori polaze od teze da omasovljenje obrazovanja, čak i na tercijarnoj razini, nije oslabilo vezu između obrazovnog postignuća i društvenog porijekla, te se ističe da i dalje postoje značajne razlike kako se tumači ova povezanost i njeni uzroci. Pregled pristupa za objašnjenje društvenih nejednakosti u obrazovanju sastoji se od tri dijela. Nakon uvodnog prikaza funkcionalističke i konfliktne perspektive, detaljnije se razmatraju Boudonova pozicijska teorija te Bourdieuova teorija kulturne i socijalne reprodukcije kao dvije teorije koje čine „standardni“ okvir suvremenih istraživanja obrazovnih nejednakosti. Izdvajaju se ključni elementi ova dva teorijska pristupa, njihova operacionalizacija u dosadašnjim empirijskim istraživanjima, kao i najvažnije kritičke objekcije. Zaključno se razmatra mogući daljnji razvoj adekvatnog teorijskog okvira za istraživanje obrazovnih nejednakosti koji bi se orijentirao prema glavnim kritikama upućenim Bourdieuovom i Boudonovom teorijskom modelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija