Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 793726

Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju


Puzić, Saša; Košutić, Iva
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 41-70


CROSBI ID: 793726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju
(Sociological approaches for understanding social inequalities in education)

Autori
Puzić, Saša ; Košutić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija

Urednik/ci
Baranović, Branislava

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
41-70

ISBN
978-953-6218-68-4

Ključne riječi
društvene nejednakosti, obrazovanje, teorija, Bourdieu, Boudon
(social inequalities, education, theory, Bourdieu, Boudon)

Sažetak
U radu se daje pregled suvremenih socioloških pristupa za istraživanje obrazovnih nejednakosti. Autori polaze od teze da omasovljenje obrazovanja, čak i na tercijarnoj razini, nije oslabilo vezu između obrazovnog postignuća i društvenog porijekla, te se ističe da i dalje postoje značajne razlike kako se tumači ova povezanost i njeni uzroci. Pregled pristupa za objašnjenje društvenih nejednakosti u obrazovanju sastoji se od tri dijela. Nakon uvodnog prikaza funkcionalističke i konfliktne perspektive, detaljnije se razmatraju Boudonova pozicijska teorija te Bourdieuova teorija kulturne i socijalne reprodukcije kao dvije teorije koje čine „standardni“ okvir suvremenih istraživanja obrazovnih nejednakosti. Izdvajaju se ključni elementi ova dva teorijska pristupa, njihova operacionalizacija u dosadašnjim empirijskim istraživanjima, kao i najvažnije kritičke objekcije. Zaključno se razmatra mogući daljnji razvoj adekvatnog teorijskog okvira za istraživanje obrazovnih nejednakosti koji bi se orijentirao prema glavnim kritikama upućenim Bourdieuovom i Boudonovom teorijskom modelu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-4046

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Saša Puzić (autor)

Avatar Url Iva Odak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Puzić, Saša; Košutić, Iva
Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 41-70
Puzić, S. & Košutić, I. (2015) Sociološki pristupi razumijevanju društvenih nejednakosti u obrazovanju. U: Baranović, B. (ur.) Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 41-70.
@inbook{inbook, author = {Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva}, editor = {Baranovi\'{c}, B.}, year = {2015}, pages = {41-70}, keywords = {dru\v{s}tvene nejednakosti, obrazovanje, teorija, Bourdieu, Boudon}, isbn = {978-953-6218-68-4}, title = {Sociolo\v{s}ki pristupi razumijevanju dru\v{s}tvenih nejednakosti u obrazovanju}, keyword = {dru\v{s}tvene nejednakosti, obrazovanje, teorija, Bourdieu, Boudon}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva}, editor = {Baranovi\'{c}, B.}, year = {2015}, pages = {41-70}, keywords = {social inequalities, education, theory, Bourdieu, Boudon}, isbn = {978-953-6218-68-4}, title = {Sociological approaches for understanding social inequalities in education}, keyword = {social inequalities, education, theory, Bourdieu, Boudon}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font