Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 793192

Jezik poslovnih časopisa


Hudeček, Lana; Ćutuk, Igor
Jezik poslovnih časopisa // JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku / Rišner, Vlasta (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 198-216


CROSBI ID: 793192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik poslovnih časopisa
(Language of business magazines)

Autori
Hudeček, Lana ; Ćutuk, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku

Urednik/ci
Rišner, Vlasta

Izdavač
Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Zagreb : Osijek

Godina
2016

Raspon stranica
198-216

ISBN
978-953-169-321-9

Ključne riječi
poslovni časopisi, poslovni jezik, poslovno nazivlje, poslovni žargon, standardni jezik, publicistički funkcionalni stil
(business magazines, business language, business terminology, business jargon, standard language, journalistic functional style)

Sažetak
U radu se analizira jezik poslovnih časopisa s osobitim obzirom na njihova imena i nazive koji se u njima upotrebljavaju. Pokazuje se da se neke značajke jezika poslovne komunikacije prepoznaju i u jeziku poslovnih časopisa, a da su naznačene već u njihovim imenima. Iznose se problemi povezani sa zapisivanjem imena poslovnih časopisa u tekstu prouzročeni čestim miješanjem imena časopisa (za koje veoma često ne postoji podatak o tome kako se zapisuju) i dizajniranoga zapisa imena na naslovnici i predlažu rješenja. U radu se također upućuje na osnovne probleme povezane s nazivima koji se upotrebljavaju u poslovnim časopisima (uporaba žargonskih/stranih naziva, sinonimnih nizova, lažnih prijatelja i naziva koji nisu uspostavljeni u skladu s pravopisnim i gramatičkim pravilima standardnoga jezika) te daju osnovne smjernice za uređivanje naziva poslovnoga jezika. Upozorava se na važnost koju poslovni časopisi imaju u oblikovanju nazivlja zbog činjenice da publicistički funkcionalni stil ima izniman utjecaj na oblikovanje norma standardnoga jezika i širenje stručnoga nazivlja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lana Hudeček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hudeček, Lana; Ćutuk, Igor
Jezik poslovnih časopisa // JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku / Rišner, Vlasta (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 198-216
Hudeček, L. & Ćutuk, I. (2016) Jezik poslovnih časopisa. U: Rišner, V. (ur.) JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Zagreb : Osijek, Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 198-216.
@inbook{inbook, author = {Hude\v{c}ek, Lana and \'{C}utuk, Igor}, editor = {Ri\v{s}ner, V.}, year = {2016}, pages = {198-216}, keywords = {poslovni \v{c}asopisi, poslovni jezik, poslovno nazivlje, poslovni \v{z}argon, standardni jezik, publicisti\v{c}ki funkcionalni stil}, isbn = {978-953-169-321-9}, title = {Jezik poslovnih \v{c}asopisa}, keyword = {poslovni \v{c}asopisi, poslovni jezik, poslovno nazivlje, poslovni \v{z}argon, standardni jezik, publicisti\v{c}ki funkcionalni stil}, publisher = {Hrvatska sveu\v{c}ili\v{s}na naklada ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Zagreb : Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Hude\v{c}ek, Lana and \'{C}utuk, Igor}, editor = {Ri\v{s}ner, V.}, year = {2016}, pages = {198-216}, keywords = {business magazines, business language, business terminology, business jargon, standard language, journalistic functional style}, isbn = {978-953-169-321-9}, title = {Language of business magazines}, keyword = {business magazines, business language, business terminology, business jargon, standard language, journalistic functional style}, publisher = {Hrvatska sveu\v{c}ili\v{s}na naklada ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Zagreb : Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font