Pregled bibliografske jedinice broj: 793192
Jezik poslovnih časopisa
Jezik poslovnih časopisa // JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku / Rišner, Vlasta (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 198-216
CROSBI ID: 793192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezik poslovnih časopisa
(Language of business magazines)
Autori
Hudeček, Lana ; Ćutuk, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku
Urednik/ci
Rišner, Vlasta
Izdavač
Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Zagreb : Osijek
Godina
2016
Raspon stranica
198-216
ISBN
978-953-169-321-9
Ključne riječi
poslovni časopisi, poslovni jezik, poslovno nazivlje, poslovni žargon, standardni jezik, publicistički funkcionalni stil
(business magazines, business language, business terminology, business jargon, standard language, journalistic functional style)
Sažetak
U radu se analizira jezik poslovnih časopisa s osobitim obzirom na njihova imena i nazive koji se u njima upotrebljavaju. Pokazuje se da se neke značajke jezika poslovne komunikacije prepoznaju i u jeziku poslovnih časopisa, a da su naznačene već u njihovim imenima. Iznose se problemi povezani sa zapisivanjem imena poslovnih časopisa u tekstu prouzročeni čestim miješanjem imena časopisa (za koje veoma često ne postoji podatak o tome kako se zapisuju) i dizajniranoga zapisa imena na naslovnici i predlažu rješenja. U radu se također upućuje na osnovne probleme povezane s nazivima koji se upotrebljavaju u poslovnim časopisima (uporaba žargonskih/stranih naziva, sinonimnih nizova, lažnih prijatelja i naziva koji nisu uspostavljeni u skladu s pravopisnim i gramatičkim pravilima standardnoga jezika) te daju osnovne smjernice za uređivanje naziva poslovnoga jezika. Upozorava se na važnost koju poslovni časopisi imaju u oblikovanju nazivlja zbog činjenice da publicistički funkcionalni stil ima izniman utjecaj na oblikovanje norma standardnoga jezika i širenje stručnoga nazivlja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb
Profili:
Lana Hudeček
(autor)