Pregled bibliografske jedinice broj: 792862
Vještine informacijske i informatičke pismenosti studenata informacijskih znanosti u Osijeku: pilot istraživanje
Vještine informacijske i informatičke pismenosti studenata informacijskih znanosti u Osijeku: pilot istraživanje // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 59 (2017), 3-4; 63-92 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 792862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještine informacijske i informatičke pismenosti studenata informacijskih znanosti u Osijeku: pilot istraživanje
(Information and computer literacy skills of information sciences students in Osijek: pilot study)
Autori
Jokić, Andrea ; Koljenik, Dragana ; Faletar Tanacković, Sanjica ; Badurina, Boris
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 59
(2017), 3-4;
63-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
informacijska pismenost ; informatička pismenost ; studenti informacijskih znanosti ; Hrvatska
(information literacy ; computer literacy ; information science students ; Croatia)
Sažetak
Rad predstavlja rezultate istraživanja razine informacijske i informatičke pismenosti kod studenata preddiplomskog i diplomskog studija informacijskih znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku. Ovo istraživanje za cilj je imalo izraditi instrument za ispitivanje informacijske i informatičke pismenosti te ispitati samu razinu informacijske i informatičke pismenosti studenata. Instrument za mjerenje informacijske pismenosti izrađen je na temelju Standarda informacijske pismenosti za visoko školstvo koje je 2000. godine donijelo Udruženje znanstvenih i sveučilišnih knjižnica (Association of College & Research Libraries – ACRL), dok je instrument za mjerenje informatičke pismenosti utemeljen na Europskoj računalnoj diplomi (European Computer Driving Licence – ECDL). U odnosu na informacijsku pismenost, studenti diplomskog studija ostvarili su značajniju uspješnost (61, 54%) od studenata preddiplomskog studija (37, 63%), dok su pak kod informatičke pismenosti studenti preddiplomskog studija ostvarili nešto višu razinu uspješnosti s ostvarenih 73, 29% u odnosu na studente diplomskih studija čiji postotak uspješnosti iznosi 69, 96%. Također, pokazalo se da veza između informacijske i informatičke pismenosti ne postoji, odnosno da studenti koji su informacijski pismeni nisu nužno i informatički pismeni te obrnuto, studenti koji su informatički pismeni nisu nužno i informacijski pismeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Information Science Abstracts
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- Scopus