Pregled bibliografske jedinice broj: 792724
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika // Libellarium, 8 (2015), 2; 161-195 doi:10.15291/libellarium.v8i2.234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 792724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika
(WIkipedia in academic context: students and teachers' perceptions and experiences)
Autori
Faletar Tanacković, Sanjica ; Đurđević, Anja ; Badurina, Boris
Izvornik
Libellarium (1846-8527) 8
(2015), 2;
161-195
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Wikipedia; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje
(Wikipedia; students; teachers; perceptions; experiences)
Sažetak
Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedije u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika, te da na njihove stavove u značajnoj mjeri utječu spol, znanstveno područje te učestalost korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Na nastavničke pak stavove u značajnoj mjeri utječe jedino spol, pri čemu kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih ispitanica. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19, 8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje ove mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstveno- istraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika niti za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), na studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj mjeri utječe spol, razina studija, znanstveno područje, akademski uspjeh, učestalost korištenja fakultetske knjižnice te percipirani stav nastavnika prema korištenju tog izvora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek