Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 792724

Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika


Faletar Tanacković, Sanjica; Đurđević, Anja; Badurina, Boris
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika // Libellarium, 8 (2015), 2; 161-195 doi:10.15291/libellarium.v8i2.234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 792724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika
(WIkipedia in academic context: students and teachers' perceptions and experiences)

Autori
Faletar Tanacković, Sanjica ; Đurđević, Anja ; Badurina, Boris

Izvornik
Libellarium (1846-8527) 8 (2015), 2; 161-195

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Wikipedia; studenti; nastavnici; stavovi; korištenje
(Wikipedia; students; teachers; perceptions; experiences)

Sažetak
Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o stavovima i iskustvima studenata i nastavnika u odnosu na korištenje online enciklopedije Wikipedije u akademskom okruženju. Istraživanje je provedeno među studentima i nastavnicima na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku putem tiskanih i online upitnika. S obzirom na stavove, istraživanje je pokazalo da studenti imaju pozitivnije mišljenje o Wikipediji od nastavnika, te da na njihove stavove u značajnoj mjeri utječu spol, znanstveno područje te učestalost korištenja fakultetske knjižnice i online baza podataka. Na nastavničke pak stavove u značajnoj mjeri utječe jedino spol, pri čemu kao i kod studentske populacije, muški ispitanici imaju općenito pozitivnije stavove o Wikipediji od ženskih ispitanica. Iako rezultati pokazuju da se nastavnici izrazito rijetko koriste Wikipedijom u akademske svrhe, svega 19, 8% ispitanih nastavnika svojim studentima izričito zabranjuje korištenje ove mrežne enciklopedije. Nadalje, nastavnici Wikipediju češće koriste za potrebe nastave nego u kontekstu znanstveno- istraživačkog rada, a studenti Wikipediju koriste u većoj mjeri zbog lakoće pronalaženja informacija nego zbog kvalitetnih i pouzdanih članaka. Dok za nastavničko korištenje Wikipedije nije utvrđena statistički značajna razlika niti za jedan čimbenik (spol, zvanje, znanstveno područje), na studentsko korištenje Wikipedije u značajnijoj mjeri utječe spol, razina studija, znanstveno područje, akademski uspjeh, učestalost korištenja fakultetske knjižnice te percipirani stav nastavnika prema korištenju tog izvora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Sanjica Faletar (autor)

Avatar Url Boris Badurina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.libellarium.org

Citiraj ovu publikaciju:

Faletar Tanacković, Sanjica; Đurđević, Anja; Badurina, Boris
Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika // Libellarium, 8 (2015), 2; 161-195 doi:10.15291/libellarium.v8i2.234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Faletar Tanacković, S., Đurđević, A. & Badurina, B. (2015) Wikipedija u akademskom okruženju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika. Libellarium, 8 (2), 161-195 doi:10.15291/libellarium.v8i2.234.
@article{article, author = {Faletar Tanackovi\'{c}, Sanjica and \DJur\djevi\'{c}, Anja and Badurina, Boris}, year = {2015}, pages = {161-195}, DOI = {10.15291/libellarium.v8i2.234}, keywords = {Wikipedia, studenti, nastavnici, stavovi, kori\v{s}tenje}, journal = {Libellarium}, doi = {10.15291/libellarium.v8i2.234}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1846-8527}, title = {Wikipedija u akademskom okru\v{z}enju: stavovi i iskustva studenata i nastavnika}, keyword = {Wikipedia, studenti, nastavnici, stavovi, kori\v{s}tenje} }
@article{article, author = {Faletar Tanackovi\'{c}, Sanjica and \DJur\djevi\'{c}, Anja and Badurina, Boris}, year = {2015}, pages = {161-195}, DOI = {10.15291/libellarium.v8i2.234}, keywords = {Wikipedia, students, teachers, perceptions, experiences}, journal = {Libellarium}, doi = {10.15291/libellarium.v8i2.234}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1846-8527}, title = {WIkipedia in academic context: students and teachers' perceptions and experiences}, keyword = {Wikipedia, students, teachers, perceptions, experiences} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font