Pregled bibliografske jedinice broj: 792395
Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih
Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih // Društvena istraživanja, 24 (2015), 3; 367-386 doi:10.5559/di.24.3.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 792395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih
(Testing Assumptions of the Developmental Subjective Group Dynamics Model on Ad Hoc Groups of Youth)
Autori
Tomašić Humer, Jasmina ; Čorkalo Biruški, Dinka
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 24
(2015), 3;
367-386
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
unutargrupna pristranost; diferencijalna evaluacija; diferencijalno uključivanje; identifikacija s vlastitom grupom
(intragroup bias; differential evaluation; differential inclusion; group identification)
Sažetak
Cilj rada bio je na ad hoc grupama mladih provjeriti temeljne postavke razvojnog modela subjektivne grupne dinamike (Abrams, Rutland i Cameron, 2003). Ispitane su: a) diferencijalna evaluacija (razlika u procjeni članova grupe ovisno o poštivanju normi vlastite grupe) ; b) diferencijalno uključivanje (percepcija sudionika da ostali pripadnici grupa različito evaluiraju članove ovisno o poštivanju normi) ; c) unutargrupna pristranost ; i d) identifikacija s grupom. Pretpostavljeno je da će diferencijalno uključivanje biti medijator odnosa unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije. Nadalje, dob sudionika moderirati će odnos opće pristranosti i diferencijalne evaluacije, a identifikacija s grupom odnos diferencijalne evaluacije i diferencijalnog uključivanja. U istraživanju su sudjelovali učenici u dobi od 12-16 godina (N = 349). Sukladno pretpostavkama, utvrđeno je postojanje diferencijalne evaluacije, diferencijalnog uključivanja i unutargrupne pristranosti. Odnos unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije nije bio moderiran dobi sudionika. Unutargrupna pristranost imala je direktan utjecaj na diferencijalnu evaluaciju, ali je taj utjecaj bio i posredovan diferencijalnim uključivanjem. Potvrđeno je i da identifikacija s grupom moderira odnos diferencijalnog uključivanja i diferencijalne evaluacije.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus