Pregled bibliografske jedinice broj: 792304
Opera u općeobrazovnoj školi, ili, o jednom starom/novom programskom nesporazumu
Opera u općeobrazovnoj školi, ili, o jednom starom/novom programskom nesporazumu // Tonovi (Zagreb), 27/28 (1996), 24-27 (podatak o recenziji nije dostupan, kratko priopcenje, znanstveni)
CROSBI ID: 792304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opera u općeobrazovnoj školi, ili, o jednom starom/novom programskom nesporazumu
(Opera in the elementary school, or, about an old/new curriculum missunderstanding)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 27/28
(1996);
24-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kratko priopcenje, znanstveni
Ključne riječi
opera školi; slušanje opernih ulomaka; verbalna obrada
(opera in the school; listening to operatic parts; verbalistic elaboration)
Sažetak
Postojeći model obrade opere u osmom razredu osnovne škole rezultat je pogrešno shvaćene ideje o slušanju (operne) glazbe. Umjesto da ih shvati kao odličnu, po svim razredima ravnomjerno raspoređenu glazbu koja se, po pravilima dobre metodike slušanja, sluša, doživljava i upoznaje, povjerenstvo za izradu nastavnog programa shvatilo je odlomke iz operne literature kao povod za obradu opera i ilustraciju pojedinih njezinih elemenata. Prevelika koncentracija operne glazbe u jednom razredu povećava i inače nazočnu odbojnost učenika prema njoj. Zato je napuštanje toga modela psihološka i pedagoška nužnost. Primjere iz operne literature treba „razasuti" po svim razredima i slušati ih kao dobru glazbu, a operu kao vrstu obraditi u osmom razredu manje više - verbalno, pozivajući se na glazbene primjere poznate iz ranijih razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database