Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 791896

Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda


Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana
Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda // Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 791896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda
(The association views and experiences of reading and writing with the achievements and the use of (meta) cognitive strategies with students of different educational levels and gender)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / - Zagreb, 2015

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa 22nd Ramiro and Zoran Bujas days

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
stavovi i iskustva s čitanjem i pisanjem; postignuća; (meta)kognitivne strategije; suvremeni i klasični mediji čitanja i pisanja
(attitudes and experience with reading and writing; accomplishments; (meta) cognitive strategies; contemporary and traditional media reading and writing)

Sažetak
Čitanje i pisanje su dva temeljna obrazovna područja o kojima ovisi ukupan akademski uspjeh učenika. Razlikuju se u tome što je čitanje primalačka, a pisanje proizvodna (a time i teža) ljudska djelatnost. Uspješnost čitanja i pisanja ovisi o kvalitetnoj uporabi (meta)kognitivnih strategija čitanja i pisanja, stavovima prema čitanju i pisanju jer su oni povezani s motivacijskim procesima, tj. željom za čitanjem i pisanjem, kao i postignućima u ovim područjima. Uspješnost čitanja i pisanja također ovisi i o iskustvima u ovim područjima. Recentna teorijska i tek započeta istraživačka tema u ovim područjima je razlika u uporabi čitanja i pisanja putem suvremenih medija ili klasično te njihove posljedice na učenje, pamćenje, koncentraciju i kognitivni razvoj pojedinca općenito. Istraživanje koje će se izložiti usmjereno je na ispitivanje povezanosti stavova i iskustava s čitanjem i pisanjem (s naglaskom na preferenciju čitanja i pisanja putem suvremenih medija ili klasično) s uporabom (meta)kognitivnih strategija čitanja i pisanja te postignućima (općim uspjehom i uspjehom u jezikoslovnim školskim predmetima) kod učenika različitih obrazovnih razina (razredna i predmetna nastava te srednja škola) i roda. U istraživanju je korišten Upitnik stavova prema čitanju i pisanju (Nikčević-Milković, 2008), Upitnik čitanja i pisanja (konstruiran za potrebe ovog istraživanja) te sociodemografski upitnik. Očekuje se da veće iskustvo i pozitivniji stavovi prema čitanju i pisanju dovode do veće uporabe adaptivnijih (meta)kognitivnih strategija i boljih postignuća u ova dva područja na svim obrazovnim razinama i kod ženskog roda. Suvremeni mediji postaju sve utjecajniji čimbenik u mijenjanju stavova i iskustava čitanja i pisanja pa nas zanima kakav je trend tih promjena na našoj populaciji učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana
Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda // Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. & Jerković, A. (2015) Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda. U: Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Jerkovi\'{c}, Ana}, year = {2015}, keywords = {stavovi i iskustva s \v{c}itanjem i pisanjem, postignu\'{c}a, (meta)kognitivne strategije, suvremeni i klasi\v{c}ni mediji \v{c}itanja i pisanja}, title = {Povezanost stavova i iskustava \v{c}itanja i pisanja s postignu\'{c}ima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod u\v{c}enika razli\v{c}itih obrazovnih razina i roda}, keyword = {stavovi i iskustva s \v{c}itanjem i pisanjem, postignu\'{c}a, (meta)kognitivne strategije, suvremeni i klasi\v{c}ni mediji \v{c}itanja i pisanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Jerkovi\'{c}, Ana}, year = {2015}, keywords = {attitudes and experience with reading and writing, accomplishments, (meta) cognitive strategies, contemporary and traditional media reading and writing}, title = {The association views and experiences of reading and writing with the achievements and the use of (meta) cognitive strategies with students of different educational levels and gender}, keyword = {attitudes and experience with reading and writing, accomplishments, (meta) cognitive strategies, contemporary and traditional media reading and writing}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font