Pregled bibliografske jedinice broj: 791896
Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda
Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda // Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 791896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda
(The association views and experiences of reading and writing with the achievements and the use of (meta) cognitive strategies with students of different educational levels and gender)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ - Zagreb, 2015
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa 22nd Ramiro and Zoran Bujas days
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stavovi i iskustva s čitanjem i pisanjem; postignuća; (meta)kognitivne strategije; suvremeni i klasični mediji čitanja i pisanja
(attitudes and experience with reading and writing; accomplishments; (meta) cognitive strategies; contemporary and traditional media reading and writing)
Sažetak
Čitanje i pisanje su dva temeljna obrazovna područja o kojima ovisi ukupan akademski uspjeh učenika. Razlikuju se u tome što je čitanje primalačka, a pisanje proizvodna (a time i teža) ljudska djelatnost. Uspješnost čitanja i pisanja ovisi o kvalitetnoj uporabi (meta)kognitivnih strategija čitanja i pisanja, stavovima prema čitanju i pisanju jer su oni povezani s motivacijskim procesima, tj. željom za čitanjem i pisanjem, kao i postignućima u ovim područjima. Uspješnost čitanja i pisanja također ovisi i o iskustvima u ovim područjima. Recentna teorijska i tek započeta istraživačka tema u ovim područjima je razlika u uporabi čitanja i pisanja putem suvremenih medija ili klasično te njihove posljedice na učenje, pamćenje, koncentraciju i kognitivni razvoj pojedinca općenito. Istraživanje koje će se izložiti usmjereno je na ispitivanje povezanosti stavova i iskustava s čitanjem i pisanjem (s naglaskom na preferenciju čitanja i pisanja putem suvremenih medija ili klasično) s uporabom (meta)kognitivnih strategija čitanja i pisanja te postignućima (općim uspjehom i uspjehom u jezikoslovnim školskim predmetima) kod učenika različitih obrazovnih razina (razredna i predmetna nastava te srednja škola) i roda. U istraživanju je korišten Upitnik stavova prema čitanju i pisanju (Nikčević-Milković, 2008), Upitnik čitanja i pisanja (konstruiran za potrebe ovog istraživanja) te sociodemografski upitnik. Očekuje se da veće iskustvo i pozitivniji stavovi prema čitanju i pisanju dovode do veće uporabe adaptivnijih (meta)kognitivnih strategija i boljih postignuća u ova dva područja na svim obrazovnim razinama i kod ženskog roda. Suvremeni mediji postaju sve utjecajniji čimbenik u mijenjanju stavova i iskustava čitanja i pisanja pa nas zanima kakav je trend tih promjena na našoj populaciji učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru