Pregled bibliografske jedinice broj: 791891
Pregled istraživanja elektroničkog nasilja među djecom i mladima
Pregled istraživanja elektroničkog nasilja među djecom i mladima // Knjiga sažetaka sa znanstveno-stručnog skup posvećen pitanjima nasilja – „e-nasilje – izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija“
Osijek, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 791891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled istraživanja elektroničkog nasilja među djecom i mladima
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka sa znanstveno-stručnog skup posvećen pitanjima nasilja – „e-nasilje – izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija“
/ - Osijek, 2014
Skup
„e-nasilje –izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija“
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.-29.11
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
elektroničko zlostavljanje; učenici; posljedice e-nasilja; edukacija o suvremenim tehnologijama
(electronic harassment; students; the consequences of e-violence; training on modern technologies)
Sažetak
U prvom dijelu izlaganja napravit će se pregled istraživanja elektroničkog nasilja i zlostavljanja u Hrvatskoj, Europi i šire. Reći će se nešto o prevalenciji e-nasilja, najfrekventnijim oblicima e-nasilja, najuobičajenijem mediju e-nasilja, rizičnoj dobi učenika za pojavu e-nasilja, posljedicama e-nasilja te potrebnoj edukaciji odraslih koji u virtualnom svijetu nemaju moć kontrole koji bi trebali imati odgajajući djecu i mlade. U drugom dijelu izlaganja ukratko će se iznjeti rezultati istraživanja Nikčević-Milković i Jerković (u objavi) koje je provedeno na 185 učenika predmetne nastave u tri osnovne škole Upitnikom o ponašanju na internetu i mobitelu te sociodemografskim upitnikom. Cilj istraživanja je bio ispitati učestalost i oblike e-nasilja u različitim školskim sredinama. Rezultati pokazuju da postoje razlike u učestalosti i oblicima e- nasilja s obzirom na dob, provođenje slobodnog vremena, veličinu i okruženje škole koju učenici pohađaju. Rezultati istraživanja pokazuju da se povećanjem dobi učenika, većim iskustvom u radu na suvremenim tehnologijama, češćim provođenjem slobodnog vremena na računalu, mobitelu i internet aplikacijama povećava e-zlostavljanje s direktnom namjerom i kršenjem tuđeg identiteta. S veličinom i urbanijim okruženjem škole te povećanjem dobi učenika se povećava vjerojatnost e- zlostavljanja uznemiravanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere. Dužina korištenja interneta i mobitela preko sat vremena je prediktivna za pojavu e-zlostavljanja. Učenici najviše koriste Facebook aplikaciju i njeno korištenje više od dva sata dnevno je prediktivno za pojavu e-zlostavljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija