Pregled bibliografske jedinice broj: 791886
Psihologija pisanja – kako je psihologija obojila obrazovno područje pisanja
Psihologija pisanja – kako je psihologija obojila obrazovno područje pisanja // Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Rovinj, Hrvatska, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 791886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihologija pisanja – kako je psihologija obojila obrazovno područje pisanja
(Psychology of writing - how psychology colored field of education writing)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
/ - , 2014
Skup
22. godišnja konferencija psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
psihologija pisanja; obrazovni aspekti pisanja; interaktivni pristup poučavanju pisanja; pisanje kao generativna sposobnost pojedinca
(psychology of writing; educational aspects of writing; interactive approach to teaching writing; writing as a generative capacity of the individual)
Sažetak
Pisanje je vrlo kompleksna, kognitivno i motivacijski jako zahtjevna aktivnost u čijoj su osnovi složeni psihološki procesi. Uspješnost procesa pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika, koji se danas istražuju složenom metodologijom kombinirajući različite kvantitativne i kvalitativne pristupe. Područje psihologije pisanja istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća u okviru kognitivne psihologije i psihologije obrazovanja kako bi se bolje razumjelo, ali i u cilju uspješnijeg poučavanja pojedinaca koji su u pisanju kao stvaranju teksta tek početnici. Iako je ovo područje široko, ima svoj razvojni i obrazovni aspekt, naglasak u ovom predavanju biti će na obrazovnim aspektima psihologije pisanja. Predavanje će obuhvatiti sljedeće naslove: Osnovne odrednice pisanja kao psihološkog fenomena, Kognitivni i motivacijski aspekti pisanja, Pristupi poučavanju pisanja kao stvaranja teksta, Samoregulacija procesa pisanja, Razvojni aspekti pisanja te Važnost pisanja u cjelokupnom obrazovnom kontekstu. Cilj ovog izlaganja je zainteresirati stručnu publiku za psihologijsko područje pisanja (koje je ujedno i interdisciplinarno ponajprije s jezikoslovnim područjima), istraživače i znanstvenike potaknuti na daljnje provjere konstrukata s ovog područja, a psihologe u školama potaknuti da educiraju nastavnike o ovom području kako bi oni još više razvijali pisanje kod svojih učenika na suvremeni način poučavanja usmjerenog prema učeniku, interaktivnim pristupom socijalno- konstruktivističke paradigme učenja s obzirom da je pisanje jedna od onovnih ili generativnih sposobnosti pojedinca važna za razvoj mišljenja, preduvjet daljnjeg obrazovanja i cjeloživotnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija