Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 791885

Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja


Nikčević-Milković, Anela
Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja // Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog)
Zagreb, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 791885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja
(The role of emotions in the process of self- regulated learning)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog) / - Zagreb, 2014

Skup
22. godišnja konferencija psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Pekrunova teorija emocija; samoregulacija učenja; obrazovno područje pisanja.
(Pekrun theory of emotions; self-regulated learning; educational area of writing)

Sažetak
Emocije su uz motivaciju vrlo važno područje samoregulacije učenja stoga se u novijim istraživanjima samoregulacije pisanja uz set motivacijskih varijabli mjere i emocionalne varijable. U posljednjih desetak godina u području psihologije obrazovanja općenito se povećao broj istraživanja koja proučavaju prirodu doživljenih učeničkih emocija, čiji rezultati pokazuju da su učeničke emocije na složeni način povezane s brojnim osobnim, dispozicijskim i ishodnim varijablama u obrazovanju. Istraživanja pokazuju da emocije snažno utječu na učeničko i nastavničko angažiranje, izvedbu i razvoj ličnosti, što znači da imaju važne implikacije za politiku djelovanja obrazovnih institucija te društvo u cjelini. Kako učeničke emocije općenito nisu bile dovoljno istraživane u kontekstu obrazovanja, tako nisu bile ni sustavno istraživane u kontekstu samoregulacije učenja, kao ni u kontekstu samoregulacije učenja u obrazovnom području pisanja. Prema teoriji kontrole i vrijednosti R. Pekruna, koja je trenutno najutjecajnija teorija emocija u obrazovnim okruženjima, učinci emocija na učenje i postignuće posredovani su brojnim kognitivnim, motivacijskim i regulatornim mehanizmima. Učeničke emocije utječu na korištenje različitih strategija učenja, motivaciju, raspoloživost kognitivnih resursa i stupanj samoregulacije učenja općenito, kao i specifično u području pisanja. U istraživanju u kojem je ispitano osam emocija koje su učenici doživjeli prije, za vrijeme i nakon pisanja ispitnog eseja (identično proceduri drugog dijela ispita iz Hrvatskog jezika na Državnoj maturi koji se odnosi na pisanje ispitnog eseja) utvrđeno je da pozitivne emocije pokreću samoregulaciju učenja u području pisanja, pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te s boljim postignućima u zadatku pisanja za razliku od negativnih emocija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja // Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog)
Zagreb, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. (2014) Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja. U: Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog).
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2014}, keywords = {Pekrunova teorija emocija, samoregulacija u\v{c}enja, obrazovno podru\v{c}je pisanja.}, title = {Uloga emocija u procesu samoregulacije u\v{c}enja}, keyword = {Pekrunova teorija emocija, samoregulacija u\v{c}enja, obrazovno podru\v{c}je pisanja.}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2014}, keywords = {Pekrun theory of emotions, self-regulated learning, educational area of writing}, title = {The role of emotions in the process of self- regulated learning}, keyword = {Pekrun theory of emotions, self-regulated learning, educational area of writing}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font