Pregled bibliografske jedinice broj: 791885
Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja
Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja // Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog)
Zagreb, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 791885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja
(The role of emotions in the process of self- regulated learning)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog)
/ - Zagreb, 2014
Skup
22. godišnja konferencija psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Pekrunova teorija emocija; samoregulacija učenja; obrazovno područje pisanja.
(Pekrun theory of emotions; self-regulated learning; educational area of writing)
Sažetak
Emocije su uz motivaciju vrlo važno područje samoregulacije učenja stoga se u novijim istraživanjima samoregulacije pisanja uz set motivacijskih varijabli mjere i emocionalne varijable. U posljednjih desetak godina u području psihologije obrazovanja općenito se povećao broj istraživanja koja proučavaju prirodu doživljenih učeničkih emocija, čiji rezultati pokazuju da su učeničke emocije na složeni način povezane s brojnim osobnim, dispozicijskim i ishodnim varijablama u obrazovanju. Istraživanja pokazuju da emocije snažno utječu na učeničko i nastavničko angažiranje, izvedbu i razvoj ličnosti, što znači da imaju važne implikacije za politiku djelovanja obrazovnih institucija te društvo u cjelini. Kako učeničke emocije općenito nisu bile dovoljno istraživane u kontekstu obrazovanja, tako nisu bile ni sustavno istraživane u kontekstu samoregulacije učenja, kao ni u kontekstu samoregulacije učenja u obrazovnom području pisanja. Prema teoriji kontrole i vrijednosti R. Pekruna, koja je trenutno najutjecajnija teorija emocija u obrazovnim okruženjima, učinci emocija na učenje i postignuće posredovani su brojnim kognitivnim, motivacijskim i regulatornim mehanizmima. Učeničke emocije utječu na korištenje različitih strategija učenja, motivaciju, raspoloživost kognitivnih resursa i stupanj samoregulacije učenja općenito, kao i specifično u području pisanja. U istraživanju u kojem je ispitano osam emocija koje su učenici doživjeli prije, za vrijeme i nakon pisanja ispitnog eseja (identično proceduri drugog dijela ispita iz Hrvatskog jezika na Državnoj maturi koji se odnosi na pisanje ispitnog eseja) utvrđeno je da pozitivne emocije pokreću samoregulaciju učenja u području pisanja, pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te s boljim postignućima u zadatku pisanja za razliku od negativnih emocija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija