Pregled bibliografske jedinice broj: 791718
Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka
Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka // Društvena istraživanja, 24 (2015), 3; 427-441 doi:10.5559/di.24.3.06 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 791718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka
(Maternal Verbal Strategies in the Process of Scaffolding Children of Different Sex to Solve Cognitive Problems)
Autori
Cakić, Lara
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 24
(2015), 3;
427-441
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strategije poučavanja djece ; zona idućeg razvoja ; građenje skela ; majke ; djeca predškolske dobi ; dječaci ; djevojčice
(mother-child teaching strategies ; zone of proximal development ; scaffolding ; mothers ; preschoolers ; boys ; girls)
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi verbalne strategije koje rabe majke prilikom pomaganja djeci u dobi od 5 do 7 godina u rješavanju kognitivnih zadataka u zoni idućega razvoja te utvrditi rabe li majke različite verbalne strategije s obzirom na djetetov spol. U istraživanju su sudjelovale majke (N = 80) i njihova djeca (41 dječak i 39 djevojčica). Majke i djeca snimani su videokamerom tijekom rješavanja kognitivnih zadataka, a potom su snimke analizirane. Analizirane su verbalne reakcije majki nakon netočnoga i nakon točnoga djetetova odgovora kad su prvi odgovori ili više djetetovih odgovora bili netočni. Majke se ne razlikuju s obzirom na spol djece po strategijama pomaganja u rješavanju kognitivnih zadataka, kao ni u verbalnim strategijama kad bi djeca točno riješila zadatak. Djevojčicama su majke najčešće pomagale riješiti zadatke tako da su ih poticale na razmišljanje, dok su kod pomaganja dječacima majke najčešće primjenjivale tehniku građenja skela. Kada bi djeca točno riješila zadatak, pošto su prvi ili više djetetovih odgovora bili netočni, najčešća strategija majki i za dječake i za djevojčice bila je da daju povratnu informaciju o točnom rješenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lara Cakić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus