Pregled bibliografske jedinice broj: 791690
Procjena učinkovitosti UNICEF-ovog programa prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja
Procjena učinkovitosti UNICEF-ovog programa prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja // II. Hrvatski kongres primijenjene psihologije Zaštita zdravlja djece i mladih
Opatija, 2009. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 791690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena učinkovitosti UNICEF-ovog programa prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja
(Evaluating the effectiveness of UNICEF's program for the prevention of bullying and abuse)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
II. Hrvatski kongres primijenjene psihologije Zaštita zdravlja djece i mladih
/ - Opatija, 2009
Skup
II. Hrvatski kongres primijenjene psihologije Zaštita zdravlja djece i mladih
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
projekt prevencije vršnjačkog nasilja; evaluacija projekta
(Project bullying prevention; evaluation of the project)
Sažetak
Ured UNICEF-a u Hrvatskoj već pet godina provodi projekt prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja naziva „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“. U skladu s usvojenim Kriterijima kvalitete i održivosti, škole koje su uspješno završile svih 7 koraka UNICEF-ovog programa „Za sigurno i poticajno okruženje“ svake 3 godine pristupaju obnovi/potvrđivanju statusa „Škola bez nasilja“. Spomenutim kriterijima škole su se obvezale na kontinuirani rad u održavanju uspostavljenih vrijednosti i aktivnosti usmjerenih na sprječavanje i reagiranje na vršnjačko nasilje i zlostavljanje. U sklopu pripreme prvih 39 škola iz cijele Hrvatske (koje su stekle status „Škola bez nasilja“ šk. god. 2004./2005.), provedeno je ispitivanje vršnjačkog nasilja s ciljem praćenja učinaka provedbe programa. Istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 4.939 učenika i 1.205 učitelja, te prigodnom uzorku od 1.931 roditelja iz 39 škola. Dobiveni rezultati u 2008., uspoređeni s rezultatima dobivenim u inicijalnom istraživanju 2004., te rezultatima nezavisne evaluacije iz 2005., pokazuju da se u školama uključenim u program prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja podigao i održao osjećaj kompetentnosti učitelja u odnosu na problem vršnjačkog nasilja, a smanjio broj učitelja koji se osjećaju bespomoćno i zbunjeno. Također, rezultati ukazuju da se u navedenim školama prepoznaju svi oblici diskriminacije i nasilja, da postoje elementi zaštitne mreže koji pomažu u suzbijanju vršnjačkog nasilja, te da su postignute mjerljive promjene, a prema samo-iskazu djece prepolovljen je broj nasilničkih ponašanja. U školama uključenim u program, više od polovice roditelja je upoznato s aktivnostima koje škola provodi s ciljem prevencije nasilja, većina roditelja smatra da škola pristupa ozbiljno problemu vršnjačkog zlostavljanja i procjenjuje suradnju sa školom kao dobru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija