Pregled bibliografske jedinice broj: 791661
Samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi
Samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi // Knjiga sažetaka sa 11. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
Petrčane, 2003. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 791661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi
(Self-esteem and test anxiety in children of primary school age)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Tomljenović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka sa 11. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
/ - Petrčane, 2003
Skup
11. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Petrčane, Hrvatska, 2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samopoimanje; samopoštovanje; anksioznost u ispitnim situacijama; školski uspjeh
(self-esteem and self-respect; test anxiety; school success)
Sažetak
Samopoimanje, samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama vrlo su važni za učinak u školi, ne samo u vidu školskog uspjeha kao školske ocjene, već i za pravilan psihofizički razvoj svakog djeteta. Cilj istraživanja je bio utvrditi kakvo je samopoštovanje i u kojoj je mjeri prisutna anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi kako bi se na osnovi ovih podataka razvio program jačanja samopoštovanja učenika osnovnih škola Šibensko-kninske županije. Istraživanje je provedeno na 214 učenika od 5. do 8. razreda u osnovnoj školi u Kninu tijekom rujna i listopada 2002. godine. Samopoštovanje učenika procijenjeno je Coopersmithovim upitnikom samopoštovanja (SEI), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale anksioznosti za djecu (SKAD) autorice Anite Vulić-Prtorić. Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta s većim varijabilitetom iz školskih imenika. Rezultati analiza varijanci pokazuju da nema značajne razlike u samopoštovanju ni u ispitnoj anksioznosti s obzirom na dob, niti s obzirom na spol učenika. Dobivena je značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i školskog uspjeha, te značajna negativna povezanost između ispitne anksioznosti i samopoštovanja, kao i školskog uspjeha. Analizom varijance utvrđeno je da se učenici s različitom razinom samopoštovanja, kao i učenici s različitim stupnjem ispitne anksioznosti značajno razlikuju u školskom uspjehu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija