Pregled bibliografske jedinice broj: 791658
Kurikulum nastave glazbene kulture i kompetencije učitelja za poučavanje glazbe
Kurikulum nastave glazbene kulture i kompetencije učitelja za poučavanje glazbe. Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015 (monografija)
CROSBI ID: 791658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum nastave glazbene kulture i kompetencije učitelja za poučavanje glazbe
(Music Curriculum and Teachers’ Competences for Teaching Music)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2015
Stranica
272
ISBN
978-953-6965-41-0
Ključne riječi
kurikulum; nastava glazbene kulture; učitelji; kompetencije za poučavanje glazbe; primarno obrazovanje
(curriculum; music classes; teachers; competencies for teaching music; primary education)
Sažetak
Povijesnim, komparativnim i empirijskim pristupom u knjizi se prikazuje kakvi su rezultati razvoja osnovne škole kad je riječ o glazbenom obrazovanju i o razvoju nastave glazbene kulture na primarnom stupnju školovanja, odnosno, u kojem bi se smjeru trebao nastaviti daljnji razvoj nastave glazbe u budućnosti. Prikazano je i koja su obilježja učenja i poučavanja u nastavi glazbe, kako se do sada organizirala nastava glazbene kulture kod nas i u svijetu, s kojim su se sve problemima susretali učitelji u vođenju te nastave te koji su postojeći načini kreiranja kurikuluma glazbene kulture u drugim europskim zemljama. Prikazano je i istraživanje u kojemu su sudionici bili učitelji primarnoga odgoja i obrazovanja te njihovi učenici. Namjera je bila utvrditi koja su bitna obilježja nastave glazbene kulture, kako učitelji procjenjuju vlastite kompetencije za poučavanje glazbe te kakve su mogućnosti za unapređenje glazbene nastave na primarnom stupnju obrazovanja. Tu se došlo do spoznaje da učitelji nemaju podjednako razvijene kompetencije za sva nastavna područja u nastavi glazbe. Kompetencije za pojedina područja posebno se razlikuju kod onih učitelja čije je glazbeno obrazovanje (formalno ili neformalno) bilo znatno kraćeg trajanja, zatim kod učitelja s višom stručnom spremom te kod starijih učitelja. Za neke aktivnosti učitelji se ne osjećaju dovoljno kompetentnima ili nemaju osigurane materijalne uvjete za njihovo provođenje. Učitelji navode da su najkompetentniji za vođenje pjevanja i slušanja glazbe. Tim aktivnostima posvećuju najviše pažnje i smatraju ih najvažnijima. Učitelji smatraju da nemaju jednako dobre kompetencije za sviranje i glazbeno stvaralaštvo. To osobito ističu stariji učitelji i učitelji s višom stručnom spremom pa oni sviranje i glazbeno stvaralaštvo provode još rjeđe nego mlađi učitelji i učitelji s visokom stručnom spremom. Osim nedostatnih kompetencija učitelja za provođenje pojedinih glazbenih aktivnosti, velik problem u vođenju i organiziranju nastave glazbe na primarnom stupnju je i nesigurnost velike većine učitelja u sviranju, prevelik udio neglazbenih aktivnosti u odnosu na glazbene te neopremljenost učionica potrebnim glazbenim instrumentima i uređajima za reprodukciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)