Pregled bibliografske jedinice broj: 791516
Pojavnost i oblici elektroničkog zlostavljanja kod učenika u gradskoj, prigradskoj i seoskoj sredini
Pojavnost i oblici elektroničkog zlostavljanja kod učenika u gradskoj, prigradskoj i seoskoj sredini // III. znanstveno-stručni skup Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici, Osijek.
Osijek, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 791516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojavnost i oblici elektroničkog zlostavljanja kod učenika u gradskoj, prigradskoj i seoskoj sredini
(The incidence and forms of electronic harassment with students in the city, the urban and rural environment)
Autori
Nikčević-Milković, ANela ; Šuto, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
III. znanstveno-stručni skup Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici, Osijek.
/ - Osijek, 2010
Skup
III. znanstveno-stručni skup Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici, Osijek.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
e-zlostavljanje; facebook; škole gradske; prigradske i seoske sredine
(email abuse; facebook; school urban; suburban and rural areas)
Sažetak
Suvremeni oblik nasilja među vršnjacima je tzv. elektroničko zlostavljanje posredovano suvremenim tehnologijama (prije svega internetom i mobitelom). Istraživanje tog oblika nasilja proveli smo na učenicima 6. i 8. razreda (N=175) tri osnovne škole iz: gradske, prigradske i seoske sredine. Faktorskom analizom rezultata izdvojili smo 3 interpretabilna faktora koje smo imenovali: F1 – Uznemiravanje i vrijeđanje s direktnom namjerom, F2 – Kršenje tuđeg identiteta i F3 - Uznemiravanje i vrijeđanje bez direktne namjere. Za faktor 1 statistički značajni prediktori pokazali su se: razred i dob, (ne)isprobavanje sadržaja informatike na kompjutoru, provođenje više slobodnog vremena na kompjutoru i mobitelu općenito, kao i na aplikacijama chata, bloga i facebooka. Za faktor 2 statistički značajni prediktori pokazali su se: veličina i okruženje osnovne škole, razred, dob, provođenje više vremena na internetu općenito, odnosno na aplikacijama chata, facebooka i nečem drugom. Za faktor 3 statistički značajni prediktori pokazali su se: veličina i okruženje osnovne škole, razred, dob, spol, (ne)posjedovanje mobitela, kompjutora, interneta, (ne)provođenje manje ili više vremena na internetu općenito te na aplikacijama chata, facebooka i nečem drugom, (ne)pohađanje informatike u školi. Učenici osnovne škole seoske sredine (oko 7%) najviše sudjeluju u oblicima nasilja prijetnje i pisanja ružnih stvari o nekome putem mobitela i interneta. U školama gradske i prigradske sredine veća je prevalencija elektroničkog nasilja općenito (oko 14% u gradskoj i oko 12% u prigradskoj sredini), a najčešći oblici nasilja ovih učenika su: „tračanje“ neke osobe preko internet aplikacija, korištenje prostih riječi i grubog riječnika on-line ili putem mobitela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek