Pregled bibliografske jedinice broj: 791513
Razvoj i poučavanje pismenog izražavanja u kontekstu cjeloživotnog učenja
Razvoj i poučavanje pismenog izražavanja u kontekstu cjeloživotnog učenja // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj - Lifelong learning for sustainable development / Vinka Uzelac, Lidija Vujičić (ur.).
Rijeka, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 791513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i poučavanje pismenog izražavanja u kontekstu cjeloživotnog učenja
(The development of teaching and writing skills in the context of lifelong learning)
Autori
Nikčević-Milković
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj - Lifelong learning for sustainable development
/ Vinka Uzelac, Lidija Vujičić - Rijeka, 2008
ISBN
978-953-98445-4-5
Skup
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj - Lifelong learning for sustainable development
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pismeno izražavanje; interakcijski ili procesni pristup poučavanja pismenog izražavanja; cjeloživotno učenje
(written expression; interaction or process approach to teaching writing skills; lifelong learning)
Sažetak
Obitelj je prvo dječje okruženje za razvoj pismenosti općenito, koje poticajima i vlastitim modelom čitača, pisca, štovatelja i kolekcionara knjiga utječe na dijete. Dijete potom dolazi u instituciju vrtića koja ima veliku ulogu poticanja ranog razvoja pismenosti kroz razvoj govora, razvoj slušanja, razvoj predčitačkih vještina i vještina predpisanja. Škola je institucija u kojoj se odvija najintenzivije obrazovanje pojedinca tijekom njegovog sveukupnog života, pa tako i u području pismenosti. Ovaj će se rad uže baviti poučavanjem pismenog izražavanja učenika i studenata na svim razinama obrazovanja. Spoznaje s područja kognitivne psihologije objašnjavaju nam kognitivne procese pri pisanju tekstova općenito, dok nam spoznaje s područja edukacijske psihologije govore o tome kako oblikovati poučavanje pisanja tekstova različitih oblika i vrsta. Općenito, umjesto tradicionalnog produktu orijentiranog pristupa u učenju pisanja tekstova preporuča se interakcijski ili procesni pristup. Cjeloživotno učenje je koncept koji naglašava obrazovanje tijekom cijelog života te osobni angažman pojedinca i samoučenje. S obzirom da je pismeno izražavanje vrlo kompleksa vještina, ona se uči kroz cjelokupno formalno obrazovanje, kroz različite oblike neformalnog obrazovanja, kao i samoučenjem pojedinca tijekom cijeloga života. Pismeno izražavanje sastavnica je velikog broja suvremenih zanimanja, a s druge strane istraživanja pokazuju da pojedinci najmanje od sve komunikacije vole i koriste pisanje. U radu ćemo pokazati i rezultate istraživanja kvalitete pismenog izražavanja studenata učiteljskih fakulteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija