Pregled bibliografske jedinice broj: 791507
Nasilje među djecom u osnovnoj školi. Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu?
Nasilje među djecom u osnovnoj školi. Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu? // Zavičajnost, globalizacija i škola
Gospić, Hrvatska, 2006. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 791507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje među djecom u osnovnoj školi. Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu?
(Violence among children in elementary school. Are there differences in the native, national and global context?)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zavičajnost, globalizacija i škola
/ - , 2006
Skup
Dani Ante Starčevića
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 05.05.2006. - 06.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje među djecom; Bullying; zavičajni; nacionalni i globalni kontekst; pojavni oblici nasilja; revitalizacija područja stradalih ratom; psihosocijalna pomoć
(bullying; local history; national and global context; forms of violence; revitalization of areas affected by the war; psychosocial support)
Sažetak
Zlostavljanje definiramo kao opetovano i sistematično uznemiravanje i napadanje drugih (Olweus, 1998.), koje mogu počiniti pojedinci ili grupe. Ono može poprimiti različite oblike i može uključivati različita ponašanja. Zlostavljanje uvijek podrazumijeva nesrazmjer moći. Problem našeg istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u rezultatima koji se odnose na zlostavljanje među djecom OŠ «Dr. Jure Turić» iz Gospića (zavičajni kontekst) i rezultata koji vrijede za Hrvatsku (nacionalni kontekst), odnosno neke zemlje svijeta (globalni kontekst). Istraživanje smo napravili Olweusovim standardiziranim upitnikom za ispitivanje vršnjačkog nasilja na učenicima od 2. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati pokazuju sljedeće: prema kriteriju nasilje izvršeno 2- 3 x mjesečno i češće, u osnovnoj školi u Gospiću nalazimo 13% žrtava i 10% zlostavljača, što je slično hrvatskom prosjeku koji iznosi 11% žrtava i 12% zlostavljača. Ovi se rezultati značajno ne razlikuju u odnosu na neke druge zemlje. Uspoređujući vršnjačko nasilje po regijama Hrvatske, ne nalazimo bitna odstupanja, osim za kriterij najučestalijeg pojavljivanja nasilja, gdje Zagreb i okolica prednjače. Uspoređujući bullying prema večini mjesta, vidimo da se nešto veći postotak nasilja javlja u manjim gradovima u odnosu na veće gradove i mjesta. Prema mjestu pojavljivanja nasilja, osnovna škola iz Gospića bitno se ne razlikuje od hrvatskog prosjeka. S obzirom na različite pojavne oblike nasilja, rezultati za osnovnu školu iz Gospića znatno su viši u odnosu na hrvatski prosjek. To objašnjavamo veličinom škole (velika škola po broju učenika) te smještajem škole u području koje je jedno od najviše stradalo ratom. Takva područja u Hrvatskoj još uvijek traže potpunu revitalizaciju, a podrška i psihosocijalna pomoć stanovništvu ovih područja treba biti stalna i sustavna. Učenici osnovne škole iz Gospića manje se boje vršnjačkog nasilja u odnosu na hrvatski prosjek, a odrasle i svoje nastavnike vide spremnijima u sprječavanju ili zaustavljanju nasilja u odnosu na hrvatski prosjek.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Gospiću
Profili:
Anela Nikčević-Milković
(autor)