Pregled bibliografske jedinice broj: 791487
Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća
Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća // Sociološki aspekt pedagogije i izvođaštva u scenskim umetnostima / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2015. str. 189-200 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 791487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća
(Correlation of art and language aiming the development of pupils’ knowledge and skills)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sociološki aspekt pedagogije i izvođaštva u scenskim umetnostima
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2015, 189-200
ISBN
978-86-88619-63-9
Skup
Pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 12.12.2014. - 14.12.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
drama ; glazba ; jezik ; projekt ; SEM koncepcija
(drama ; language ; music ; project ; SEM concept)
Sažetak
U trenutku kad suvremena pedagogija propituje teorije, metodologije, sadržaje i strukture kurikuluma, otvara se novim izazovima i (su)odnosima te proširuje svoje polje djelovanja na druga područja i discipline, razvidno je da kultura obrazovanja treba postati bitna sastavnica suvremene škole. S obzirom na to da je kultura mladih jedan od osnovnih čimbenika njihovog identiteta i iznimno bitno područje njihove afirmacije, komunikacije i stila života, škola treba biti mjesto učenja o kulturi (učenja kulture). Važan udio u tom procesu dodijeljen je predmetima umjetničkoga karaktera, od kojih izdvajamo glazbenu i dramsku umjetnost. U današnjem odgojno-obrazovnom sustavu glazba se shvaća kao autonomna umjetnost, pretežito izvođačkoga karaktera, a izazov predstavlja spajanje i integracija različitih nastavno-stručnih struktura putem korelacije i interdisciplinarnoga pristupa. S druge strane, dramski odgoj i odgojno kazalište rijetko se sustavno provodi u vertikali, kao ni učenje o komunikacijskim i socijalnim vještinama te utjecaju medija na život mladih. Aktivno poznavanje (stranih) jezika postaje osnovna potreba obrazovanoga društva i pravo je bogatstvo pojedinaca koji se njima služe. Stoga, cilj ovoga rada je pokazati način korelativnog pristupa umjetnosti i jezika kojim se utječe na razvoj cjelokupnog potencijala djeteta. Upravo iz potrebe da se sadržaji shvate temeljem korelacije, 2010. godine nastala je SEM (Stage-English language-Music) koncepcija koju su utemeljile profesorice engleskog jezika, dramske i glazbene kulture, u okviru pulske Udruge za poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“. Praktični doprinos SEM koncepcije učenja ogleda se u povezivanju različitih, a opet sličnih odgojno-obrazovnih sadržaja umjetničko-jezičnoga područja te ostvarivanju zadataka na kreativan, inovativan i suvremen način. Integracijom, korelacijom i interdisciplinarnim pristupom umjetnosti i jeziku omogućuje se djeci predškolske i školske dobi bogaćenje novim spoznajama, znanjima i iskustvima, kao i razvoj kritičkoga i kreativnoga mišljenja te stvaralaštva. U radu ćemo opisati projekt „Putovanje Europom“, specifičnog načina učenja zamišljenog za učenike petih i šestih razreda osnovne škole. Učenje i razvoj umijeća temelje se na slušanju, upoznavanju i analizi umjetničke glazbe, izvođenju glazbenih djela, zatim na dramskim dijalozima, izražavanju i stvaranju te učenju engleskoga jezika kroz komunikaciju povezanu s glazbom i dramom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost