Pregled bibliografske jedinice broj: 791455
Brak kao norma: važno je samo udati se
Brak kao norma: važno je samo udati se // Kako će to biti divno! Uzduž i poprijeko. Brak, zakon i intimno građanstvo u povijesnoj i suvremenoj perspektivi / Dremel, Anita ; Čale Feldman, Lada ; Dujić, Lidija ; Borić, Rada ; Prlenda, Sandra ; Grdešić, Maša ; Jambrešić Kirin, Renata (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2015. str. 165-178
CROSBI ID: 791455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brak kao norma: važno je samo udati se
(Marriage as the norm: the most important thing is to get married)
Autori
Ott Franolić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kako će to biti divno! Uzduž i poprijeko. Brak, zakon i intimno građanstvo u povijesnoj i suvremenoj perspektivi
Urednik/ci
Dremel, Anita ; Čale Feldman, Lada ; Dujić, Lidija ; Borić, Rada ; Prlenda, Sandra ; Grdešić, Maša ; Jambrešić Kirin, Renata
Izdavač
Centar za ženske studije
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
165-178
ISBN
978-953-6955-53-4
Ključne riječi
brak, norma, medijski prikaz braka, vjenčanje, feminizam
(marriage, norm, marriage in the media, wedding, feminism)
Sažetak
Ovaj rad postavlja pitanje o odnosu između bračnog statusa i društvene valorizacije žena. U teorijskom dijelu kreće od tvrdnje Simone de Beauvoir da bračni status žene čini uvaženim članicama društva, i analizira kako se brak kao norma nameće ženama i danas. Potom se analiziraju medijski natpisi u časopisu Gloria kako bi se iz njega iščitale predodžbe i stavovi o braku, s naglaskom na razlici u načinu na koji se prikazuje i vrednuje bračni status muškaraca i žena. Naime, taj ženski časopis ističe da brak ženama osigurava poželjan društveni status, a za muškarce ga opisuje nužnim zlom koje trebaju što dulje izbjegavati. Kako bi se vidjelo u kojoj je mjeri važnost bračnog statusa povezana sa samim obredom vjenčanja, metodom snježne grude provedeno je pilot-istraživanje o obredu vjenčanja u dvije generacije iste obitelji. Utvrđeno je da je polovina ispitanika imala gotovo istovrsno vjenčanje u obje generacije te da su ona većinom slijedila tradicijom i novim medijskim diktatom nametnut ideal elaboriranog i raskošnog obreda. To ukazuje na zaključak da su na većinu ispitanika mlađe generacije više utjecali roditelji i obiteljske vrijednosti nego društvene promjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija