Pregled bibliografske jedinice broj: 791194
Provjera instruktivne intervencije procesa samoregulacije pisanja i čitanja na kvalitetu pisanih uradaka studenata
Provjera instruktivne intervencije procesa samoregulacije pisanja i čitanja na kvalitetu pisanih uradaka studenata // International Conference EDUvision 2015. "Modern approaches to teaching coming generation" : proceedings = Mednarodna konferenca EDUvision 2015. "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generaci" : zbornik / Orel, Mojca (ur.).
Polhov Gradec: EDUvision, 2015. str. 538-558 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 791194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera instruktivne intervencije procesa samoregulacije pisanja i čitanja na kvalitetu pisanih uradaka studenata
(Check instructive intervention of self- regulation process in writing and reading on the quality of written work students)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Conference EDUvision 2015. "Modern approaches to teaching coming generation" : proceedings = Mednarodna konferenca EDUvision 2015. "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generaci" : zbornik
/ Orel, Mojca - Polhov Gradec : EDUvision, 2015, 538-558
ISBN
978-961-93662-4-0
Skup
Mednarodna konferenca EDUvision
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2015. - 04.12.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
instruktivna intervencija ; kvaliteta pisanih uradaka ; mjera studentskog potencijala za učenje ; pisano stvaralaštvo ; samoregulacijski procesi pisanja i čitanja.
(instructional intervention ; quality of written works ; measures of student learning potential ; creative writing of students ; self-regulatory processes of writing and reading.)
Sažetak
Istraživanje provedeno u okviru ovog rada odnosi se na provjeru kvalitete pisanog stvaralaštva studenata različitih godina studija prije i nakon instruktivne intervencije koja se odnosila na samoregulacijske procese pisanja i čitanja. Nastojalo se provjeriti može li interventno djelovanje poučavanja procesa samoregulacije pisanja i čitanja poboljšati kvalitetu pisanih uradaka studenata. Učenici i studenti osim što samoregulacijske procese mogu generalizirati kroz situacije, također trebaju znati kako procese samoregulacije učenja prilagoditi specifičnim domenama, poput čitanja i pisanja. Istraživanje je napravljeno na sedamdeset studenata prve i završne godine Odjela za nastavničke studije Sveučilišta u Zadru. Rađeno je u 4 koraka: 1) pretest: pisanje eseja na zadanu temu te ispunjavanje upitnika emocija prije pisanja teksta i očekivanja od pisanja teksta, 2) instruktivna intervencija procesa samoregulacije pisanja i čitanja ; 3) posttest: pisanje eseja, ispunjavanje upitnika emocija za vrijeme pisanja teksta i nakon dobivanja povratne informacije o kvaliteti, procjena vrijednosti postignuća u pisanju i zadovoljstva sobom prilikom pisanja. Razlika u učinku predstavlja mjeru studentskog potencijala za učenje. Rezultati istraživanja pokazuju znatan učinak interventnog djelovanja poučavanja procesa samoregulacije pisanja i čitanja na kvalitetu pisanih uradaka studenata te povećanje motivacije i pozitivnih emocija u svezi sa zadacima pisanja. U radu su dane i preporuke za razvoj pismenog izražavanja učenika/studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru