Pregled bibliografske jedinice broj: 791192
Istraživanje samoregulacije učenja kod studenata u tri temeljna obrazovna područja : pisanju, čitanju i matematici
Istraživanje samoregulacije učenja kod studenata u tri temeljna obrazovna područja : pisanju, čitanju i matematici // International Conference EDUvision 2015. "Modern approaches to teaching coming generation" : proceedings = Mednarodna konferenca EDUvision 2015. "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generaci" : zbornik / Orel, Mojca (ur.).
Polhov Gradec: EDUvision, 2015. str. 521-537 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 791192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje samoregulacije učenja kod studenata u tri temeljna obrazovna područja : pisanju, čitanju i matematici
(The study of self-regulation of learning in students in three basic areas of education : reading, writing and mathematics)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Conference EDUvision 2015. "Modern approaches to teaching coming generation" : proceedings = Mednarodna konferenca EDUvision 2015. "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generaci" : zbornik
/ Orel, Mojca - Polhov Gradec : EDUvision, 2015, 521-537
ISBN
978-961-93662-4-0
Skup
Mednarodna konferenca EDUvision
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2015. - 04.12.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
samoregulacija učenja; domenska područja pisanja; čitanja i matematike; (meta)kognitivne strategije učenja; opći akademski uspjeh (GPA); uspjeh u Hrvatskom jeziku i Matematici.
(self-regulation of learning; domain areas of writing; reading and mathematics; (meta)cognitive learning strategies; general academic achievement (GPA); the success of the Croatian language and mathematics.)
Sažetak
Samoregulacija učenja je ključna za akademski uspjeh i cjeloživotno obrazovanje, a osim što se usvaja općenito može biti i domenski specifična za pojedina obrazovna područja i zadatke. Zato je bilo zanimljivo ispitati uporabu (meta)kognitivnih strategija samoregulacije učenja u tri temeljna obrazovna područja: pisanju, čitanju i matematici te postoje li razlike u uporabi ovih strategija s obzirom na obrazovnu razinu studenata. Također je bilo zanimljivo ispitati koje strategije pridonose općem akademskom uspjehu (eng. GPA), a koje uspjehu u Hrvatskom jeziku i Matematici. Istraživanje je rađeno na 123 studenata budućih magistara primarnog obrazovanja. Sve adaptivne strategije učenja studenti prve i završne godine koriste prosječno, s tim da stariji studenti koriste nešto više adaptivnije strategije. Utvrđen je značajan efekt dobi za korištenje adaptivnih strategija: aktivnog razumijevanja prilikom čitanja, ponavljanja, kontrole tijeka i ishoda učenja, elaboracije i primjene prilikom učenja matematike – studenti završne godine koriste ih statistički značajno više, dok maladaptivnu strategiju usmjeravanja na minimalne zahtjeve prilikom učenja matematike koriste statistički značajno manje. Utvrđeno je da što studenti manje koriste strategiju provjeravanja i ispravljanja tekstova prilikom pisanja, što više koriste strategiju aktivnog razumijevanja prilikom čitanja, što više koriste strategije kontrolu tijeka i ishoda učenja, elaboraciju, kritičko promišljanje, usmjeravanje na minimalne zahtjeve, a manje primjenu i memoriranje prilikom učenja matematike imaju bolji opći akademski uspjeh. Što studenti manje koriste strategiju provjeravanja i ispravljanja pisanih tekstova imaju bolji uspjeh u Hrvatskom jeziku, a što manje kritički misle i više su usmjereniji na minimalne zahtjeve imaju bolji uspjeh u području Matematike. U radu su date neke smjernice za buduće i sadašnje nastavnike u smislu poučavanja samoregulacije učenja u ova tri temeljna obrazovna područja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija