Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 791183

Povezanost vršnjačkog nasilja sa školskom prilagodbom


Bačmaga, Ines
Povezanost vršnjačkog nasilja sa školskom prilagodbom, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 791183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost vršnjačkog nasilja sa školskom prilagodbom
(Correlation between the peer violence and the school adjustment)

Autori
Bačmaga, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
22.12

Godina
2015

Stranica
32

Mentor
Velki, Tena

Ključne riječi
vršnjačko nasilje i zlostavljanje; školska prilagodba; osnovnoškolska djeca
(peer violence; bullying; school adjustment; primary-school children)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio provjeriti postoji li povezanost između vršnjačkog zlostavljanja i školske prilagodbe. U ovom istraživanju mjereno je vršnjačko zlostavljanje jer je uzet u obzir odnos moći nasilnika i žrtve i namjera počinjenoga nasilnog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 496 učenika od petog do osmog razreda iz četiri osnovne škole (40, 3% dječaka i 57, 1% djevojčica, a njih 2, 6% se nije izjasnilo za spol). Dobni raspon kreće se od 10 do 15 godina s prosječnom dobi od 12, 49 godina (SD=1, 81). Učenici su popunili Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju (UVZ ; Velki, 2015), Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C ; Muris, 2001) i Hrvatski upitnik školske klime za učenike (HUŠK-U ; Velki i Kuterovac Jagodić, 2012). Rezultati istraživanja pokazali su da je u vršnjačko zlostavljanje bilo uključeno 37, 1% pasivnih žrtava, 15, 9% provokativnih žrtava, 3, 2% nasilnika, dok 43, 8% djece nije bilo uključeno u vršnjačko zlostavljanje. Najzastupljenije je verbalno zlostavljanje, dok najmanju razinu zastupljenosti ima seksualno zlostavljanje. Ovim istraživanjem je utvrđena statistički značajna negativna povezanost vršnjačkog zlostavljanja i viktimizacije sa školskom klimom, školskim uspjehom i akademskom samoefikasnosti, gdje učenici koji učestalo čine i doživljavaju vršnjačko zlostavljanje pokazuju i slabiju prilagodbu na školu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bačmaga, Ines
Povezanost vršnjačkog nasilja sa školskom prilagodbom, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Bačmaga, I. (2015) 'Povezanost vršnjačkog nasilja sa školskom prilagodbom', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ba\v{c}maga, Ines}, year = {2015}, pages = {32}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje i zlostavljanje, \v{s}kolska prilagodba, osnovno\v{s}kolska djeca}, title = {Povezanost vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja sa \v{s}kolskom prilagodbom}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje i zlostavljanje, \v{s}kolska prilagodba, osnovno\v{s}kolska djeca}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ba\v{c}maga, Ines}, year = {2015}, pages = {32}, keywords = {peer violence, bullying, school adjustment, primary-school children}, title = {Correlation between the peer violence and the school adjustment}, keyword = {peer violence, bullying, school adjustment, primary-school children}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font