Pregled bibliografske jedinice broj: 791154
Specifičnosti kulture ustanove u dječjem vrtiću
Specifičnosti kulture ustanove u dječjem vrtiću, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 791154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti kulture ustanove u dječjem vrtiću
(Specifics of organizational culture in kindergraten)
Autori
Čokrlić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.12
Godina
2015
Stranica
40
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
kultura ustanove; elementi organizacijske kulture; dječji vrtić
(institutional culture; organizational culture elements; kindergarten)
Sažetak
Ovaj rad bavi se istraživanjem specifičnih elemenata kulture u ustanovama za rani razvoj i obrazovanje. Budući da klima organizacije podrazumijeva ozračje, zadovoljstvo, sigurnost, suradničke odnose, kvalitetne odnose među zaposlenicima, može se zaključiti da o kulturi ustanove ovisi s kolikom motivacijom i zadovoljstvom zaposlenici odlaze i borave na radnom mjestu. Kultura organizacije omogućuje svim zaposlenicima bolje razumijevanje prihvatljivih i neprihvatljivih akcija koje svakodnevno poduzimaju u organizaciji u kojoj rade. O kvaliteti kulture ovisi kvaliteta rada i učinkovitosti poduzeća i za nju su odgovorni svi članovi organizacije. Dječji vrtići imaju neke specifičnosti organizacijske kulture poput specifičnih suradničkih odnosa, specifičnog radnog okruženja i specifičnih odnosa između djelatnika dječjih ustanova i roditelja kao krajnjih korisnika usluga. U međusobnoj sinergiji ovih elemenata nastaju povoljni uvjeti za rast i razvoj dječjih kompetencija potrebnih za djetetov cjelovit razvoj. U prvom dijelu rada govori se o teoriji organizacijske kulture nastale na proučavanju literature. Drugi dio bavi se proučavanjem vrtića u kontekstu teorije organizacije. Treći dio rada govori o nekim specifičnim elementima kulture organizacije u ustanovama za rani odgoj i obrazovanje. U četvrtom dijelu rada izneseni su rezultati istraživanja provedenog u tri zagrebačka dječja vrtića gdje se ispitivalo koliko su zaposlenici upoznati s pojmom kulture ustanove, njenim elementima, koliko svakodnevno doprinose poboljšanju kulture ustanove u kojoj rade i koji ih ometajući čimbenici u tim nastojanjima ometaju. Na kraju rada raspravlja se o dobivenim rezultatima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija