Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 791029

Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu


Nikčević-Milković, Anela; Bezinović, Petar; Tomljenović, Željko
Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu // XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2003. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 791029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu
(Examination of the value orientations of adolescents towards school and leisure time)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Bezinović, Petar ; Tomljenović, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja - Zagreb : Naklada Slap, 2003

Skup
XVI. Dani Ramira Bujasa (16th Ramiro Bujas' Days)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vrijednosne orijentacije; adolescenti; Ličko-senjska županija

Sažetak
Ispitali smo vrijednosne orijentacije učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole, te učenika prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda Gimnazije i različitih strukovnih srednjih škola na Ličko-senjskoj županiji tijekom svibnja 2003. godine. Ispitivali smo vrijednosni odnos učenika prema za njih značajnim područjima života: slobodnom vremenu, školi, vršnjacima, zdravlju, ljubavi i prema samom sebi. U ispitivanju je sudjelovalo 948 učenika osnovnih škola i 1019 učenika srednjih škola. Prikazat ćemo dio rezultata istraživanja, točnije primjenu upitnika «Moje slobodno vrijeme» i «Ja i moja škola». Cilj istraživanja bio je provjeriti kako adolescenti ove Županije provode svoje slobodno vrijeme, te kako vide svoju školu i kako se u njoj osjećaju. Primjenom upitnika «Ja i moja škola» ispitana je razina zadovoljstva školom, straha od škole, osjećaja akademske nekompetentnosti i učestalosti izbjegavanja nastave. Prikupljeni podaci pokazuju da su adolescenti tek prosječno zadovoljni svojom školom i da su osnovnoškolci zadovoljniji od srednjoškolaca (Moš=2, 68>Msš=2, 43), te da su djevojčice motiviranije za školom od dječaka u obje uzrasne kategorije. (OŠ: Mdjevojčice=2, 95>M dječaka=2, 64 ; SS: Mdjevojčice=2, 64>Mdječaka= 2, 32). Strah od škole dosta je izražen (Moš=2, 34 i Msš=2, 29) i u osnovnoj i u srednjoj školi. Srednjoškolci značajno više izbjegavaju nastavu (Msš=2, 22 ; Moš=1, 83), dok osnovnoškolci imaju veću motivaciju za školom (Moš=2, 80>Msš=2, 49). Razlike po spolu očituju se u većem strahu od škole kod adolescentica i u osnovnoj i u srednjoj školi (OŠ: Mdjevojčice=2, 48 ; Mdječaci=2, 26 ; SŠ: M djevojčice=2, 49 ; Mdječaci=2, 08). Ovakvi podaci sugeriraju da škola nije prilagođena razvojnim mogućnostima učenika i to naročito srednja škola, da se škola još uvijek nedovoljno temelji na postavkama humane psihiologije i da ne vrši temeljnu funkciju osobađanja ljudskih potencijala. U provođenju slobodnog vremena razlike se pojavljuju u skladu s očekivanjem. Srednjoškolci više vremena provode u diskotekama, kafićima, sa curom/dečkom i večernjim izlascima, dok su kod osnovnoškolaca prisutnije relaksirajuće aktivnosti, poput izlazaka s kućnim ljubimcem, čitanje beletristike, časopisa za mlade, sviranju instrumenata, hobijima ili aktivnostima u školi. Rezultati nam pokazuju da se mladi iz perioda rane adolescencije žele uključiti u svoje slobodno vrijeme u aktivnosti koje zahtjevaju rad, motivaciju i druženje, ali da im se interesi u periodu srednje adolescencije mijenjaju. Ponuda im je premala i to pogotovo ona rekreativne prirode, sporadičnog provođenja slobodnog vremena na konstruktivan i smislen način (npr. imaju gdje trenirati šport ako žele profesionalno trenirati za klub, ali nemaju mogućnost bavljenja športom kao oblikom opuštanja, rekreacije i razbibrige).

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Bezinović, Petar; Tomljenović, Željko
Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu // XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2003. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Nikčević-Milković, A., Bezinović, P. & Tomljenović, Ž. (2003) Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu. U: Bratko, D., Kolesarić, V. & Maslić Seršić Darja (ur.)XVI. Dani Ramira Bujasa.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Bezinovi\'{c}, Petar and Tomljenovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2003}, keywords = {vrijednosne orijentacije, adolescenti, Li\v{c}ko-senjska \v{z}upanija}, title = {Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema \v{s}koli i slobodnom vremenu}, keyword = {vrijednosne orijentacije, adolescenti, Li\v{c}ko-senjska \v{z}upanija}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Bezinovi\'{c}, Petar and Tomljenovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2003}, keywords = {vrijednosne orijentacije, adolescenti, Li\v{c}ko-senjska \v{z}upanija}, title = {Examination of the value orientations of adolescents towards school and leisure time}, keyword = {vrijednosne orijentacije, adolescenti, Li\v{c}ko-senjska \v{z}upanija}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font