Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 790868

Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja


Nikčević-Milković, Anela; Lončarić, Darko
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja // XIX. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 790868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja
(Measurements of emotional variables in the study of self-regulation of learning in the writing)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru / - , 2014

Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Pekrunova teorija emocija u obrazovnom kontekstu; ispitne emocije; samoregulacija učenja; područje pisanja.
(Pekrun theory of emotions in the educational context; test emotions; self-regulation of learning; the area of writing.)

Sažetak
Emocije su uz motivaciju vrlo važno područje samoregulacije učenja stoga su u istraživanju samoregulacije u području pisanja uz set motivacijskih varijabli mjerene i emocionalne varijable koje učenici doživljavaju prije, za vrijeme i nakon pisanja ispitnog eseja. Ispitne emocije mjerene su Pekrunovim upitnikom emocija. Kombinacijom dimenzija valencije (pozitivne/negativne) i aktivacije (aktivacija/deaktivacija) Pekrun (2004) dobiva 4 kategorije emocija: 1. pozitivne aktivirajuće: radost, nada i ponos ; 2. pozitivnu deaktivirajuću: olakšanje ; 3. negativne aktivirajuće: ljutnja, anksioznost, sram ; i 4. negativnu deaktivirajuću: bespomoćnost. Istraživanje je provedeno na 231 učeniku prosječne dobi od 18 godina. Rezultati pokazuju da su pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuća emocija pozitivno povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te s obje ishodne varijable: objektivnim i subjektivnim postignućem na zadatku pisanja. Negativne aktivirajuće emocije također su pozitivno i statistički značajno povezane sa samoregulacijom i strategijama pisanja, ali negativno sa zadovoljstvom postignućem. Negativna deaktivirajuća emocija nije povezana sa samoregulacijom i većinom strategija pisanja, osim pozitivne povezanosti sa strategijom traženja pomoći i pisanja po modelu te je negativno povezana s postignućem. Regresijskim analizama utvrđeno je da su pozitivne aktivirajuće emocije i pozitivna deaktivirajuća emocija povezane s boljim objektivnim postignućima, dok je negativna deaktivirajuća emocija povezana s lošijim objektivnim postignućem. Spol moderira vezu između emocionalnih/motivacijskih te kognitivnih varijabli i zadovoljstva postignućem na način da pozitivne i negativne aktivirajuće emocije imaju kongruentne učinke na zadovoljstvo postignućem samo kod učenica, dok pozitivna deaktivirajuća emocija ima pozitivan učinak na zadovoljstvo postignućem samo kod učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Lončarić, Darko
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja // XIX. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. & Lončarić, D. (2014) Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja. U: XIX. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2014}, keywords = {Pekrunova teorija emocija u obrazovnom kontekstu, ispitne emocije, samoregulacija u\v{c}enja, podru\v{c}je pisanja.}, title = {Mjerenja emocionalnih varijabli u istra\v{z}ivanju samoregulacije u\v{c}enja u podu\v{c}ju pisanja}, keyword = {Pekrunova teorija emocija u obrazovnom kontekstu, ispitne emocije, samoregulacija u\v{c}enja, podru\v{c}je pisanja.}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2014}, keywords = {Pekrun theory of emotions in the educational context, test emotions, self-regulation of learning, the area of writing.}, title = {Measurements of emotional variables in the study of self-regulation of learning in the writing}, keyword = {Pekrun theory of emotions in the educational context, test emotions, self-regulation of learning, the area of writing.}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font