Pregled bibliografske jedinice broj: 790868
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja // XIX. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 790868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenja emocionalnih varijabli u istraživanju samoregulacije učenja u podučju pisanja
(Measurements of emotional variables in the study of self-regulation of learning in the writing)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru
/ - , 2014
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Pekrunova teorija emocija u obrazovnom kontekstu; ispitne emocije; samoregulacija učenja; područje pisanja.
(Pekrun theory of emotions in the educational context; test emotions; self-regulation of learning; the area of writing.)
Sažetak
Emocije su uz motivaciju vrlo važno područje samoregulacije učenja stoga su u istraživanju samoregulacije u području pisanja uz set motivacijskih varijabli mjerene i emocionalne varijable koje učenici doživljavaju prije, za vrijeme i nakon pisanja ispitnog eseja. Ispitne emocije mjerene su Pekrunovim upitnikom emocija. Kombinacijom dimenzija valencije (pozitivne/negativne) i aktivacije (aktivacija/deaktivacija) Pekrun (2004) dobiva 4 kategorije emocija: 1. pozitivne aktivirajuće: radost, nada i ponos ; 2. pozitivnu deaktivirajuću: olakšanje ; 3. negativne aktivirajuće: ljutnja, anksioznost, sram ; i 4. negativnu deaktivirajuću: bespomoćnost. Istraživanje je provedeno na 231 učeniku prosječne dobi od 18 godina. Rezultati pokazuju da su pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuća emocija pozitivno povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te s obje ishodne varijable: objektivnim i subjektivnim postignućem na zadatku pisanja. Negativne aktivirajuće emocije također su pozitivno i statistički značajno povezane sa samoregulacijom i strategijama pisanja, ali negativno sa zadovoljstvom postignućem. Negativna deaktivirajuća emocija nije povezana sa samoregulacijom i većinom strategija pisanja, osim pozitivne povezanosti sa strategijom traženja pomoći i pisanja po modelu te je negativno povezana s postignućem. Regresijskim analizama utvrđeno je da su pozitivne aktivirajuće emocije i pozitivna deaktivirajuća emocija povezane s boljim objektivnim postignućima, dok je negativna deaktivirajuća emocija povezana s lošijim objektivnim postignućem. Spol moderira vezu između emocionalnih/motivacijskih te kognitivnih varijabli i zadovoljstva postignućem na način da pozitivne i negativne aktivirajuće emocije imaju kongruentne učinke na zadovoljstvo postignućem samo kod učenica, dok pozitivna deaktivirajuća emocija ima pozitivan učinak na zadovoljstvo postignućem samo kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski