Pregled bibliografske jedinice broj: 790866
Samoregulacija učenja u području pisanja
Samoregulacija učenja u području pisanja // Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 790866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija učenja u području pisanja
(Self-regulation of learning in the field of writing)
Autori
Nikčević-Milković, Anela, Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ - Zagreb, 2013
Skup
Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motivacijske/emocionalne i kognitivne komponente uspjeha aktivnosti pisanja; samoregulacija učenja i pisanja
(motivational / emotional and cognitive components of success writing activities; self-regulation of learning and writing)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio u prirodnoj situaciji ispitivanja učeničkog pisanja kao oblikovanja teksta ispitati izravne i posredne doprinose motivacijskih/emocionalnih i kognitivnih komponenti uspjehu aktivnosti pisanja te provjeriti jesu li ti doprinosi posredovani korištenjem samoregulacijskih strategija učenja i pisanja. Istraživanje je proizašlo iz modela Zimmermana i Risenberga (1997). Odvijalo se kao fazno ili etapno na 199 učenika. Metode istraživanja uglavnom su bile metode samoprocjena. Provedene korelacijske, regresijske i medijacijske analize u velikoj mjeri potvrđuju poznate spoznaje s područja samoregulacije pisanja. Potvrdili smo očekivanja o pozitivnim učincima odgovornosti, kao strategije samoregulacije, planiranja i samousmjeravanja te provjeravanja i ispravljanja teksta, kao strategija pisanja, na objektivan uspjeh pisanja. Ciljne orijentacije na učenje i one na izvedbu pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te objektivnim postignućem pisanja. Vrijednost postignuća u zadacima pisanja, samoefikasnost, očekivanje uspjeha, pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuće emocije pozitivno su i statistički značajno povezani s većinom mjera samoregulacije, strategijama i objektivnim postignućem u pisanju. Nizom regresijskih analiza utvrđeno je da spol doprinosi objašnjenju razlika uspjehu u pisanju u korist ženskog spola. Medijacijskim analizama provjereni su izravni i posredni efekti motivacijskih i emocionalnih, kognitivnih i strategijskih varijabli na ishode pisanja i utvrđeno je da ciljne orijentacije na učenje i one na izvedbu te vrijednost postignuća u pisanju imaju samo posredne efekte na uspjeh pisanja dok samoefikasnost samoregulacije pisanja ima samo izravne efekte na uspješnost pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski