Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 790634

"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta


Geiger Zeman, Marija; Zeman, Zdenko
"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta // Koliko mentaliteta? Između znanstvenog koncepta i kulturnog konstrukta
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 790634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta
("Woman˙s right to shoes" gender face of consumerist mentality)

Autori
Geiger Zeman, Marija ; Zeman, Zdenko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Koliko mentaliteta? Između znanstvenog koncepta i kulturnog konstrukta

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2013. - 30.11.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
konzumerizam; potrošački mentalitet; neofeminizam
(consumerism; consumer mentality; neofeminism)

Sažetak
Razmatranjem konzumerizma i konzumerističkog mentaliteta kroz rodnu dioptriju postaje evidentno da je kapitalizam, manipulirajući tradicionalnim rodnim predodžbama, utjecao na kreiranje mitologije potrošnje kao genuino ženstvene prakse, ne susprežući se od eksploatacije i komodikacije feminističkih ideja, svodeći pritom ženska prava i emancipaciju na kompulzivnu potrošnju i pravo na konzumeristički izbor. Mitologija konzumerizma eksplicitno i/ili implicitno podržava tradicionalne rodne ideale, promovirajući i popularizirajući predodžbu žene kao potrošačice. Na primjerima dvije filmske (Elle Woods, Becky Blomwood) i jedne televizijsko-filmske heroine (Carrie Bradshaw) te nekoliko egzemplarnih reklamnih kampanja ukazuje se na “ženstvene konotacije shoppinga” (Osgerby, 2003). Ta analiza potvrđuje i elastičnost feminiteta kao rodne kategorije otvorene višestrukom propitivanju, rasčlambi i refleksiji (Rutherford, 2003).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdenko Zeman (autor)

Avatar Url Marija Geiger Zeman (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Geiger Zeman, Marija; Zeman, Zdenko
"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta // Koliko mentaliteta? Između znanstvenog koncepta i kulturnog konstrukta
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
Geiger Zeman, M. & Zeman, Z. (2013) "Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta. U: Koliko mentaliteta? Između znanstvenog koncepta i kulturnog konstrukta.
@article{article, author = {Geiger Zeman, Marija and Zeman, Zdenko}, year = {2013}, keywords = {konzumerizam, potro\v{s}a\v{c}ki mentalitet, neofeminizam}, title = {"\v{Z}enino pravo na cipele": rodno lice konzumeristi\v{c}kog mentaliteta}, keyword = {konzumerizam, potro\v{s}a\v{c}ki mentalitet, neofeminizam}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Geiger Zeman, Marija and Zeman, Zdenko}, year = {2013}, keywords = {consumerism, consumer mentality, neofeminism}, title = {"Woman˙s right to shoes" gender face of consumerist mentality}, keyword = {consumerism, consumer mentality, neofeminism}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font