Pregled bibliografske jedinice broj: 790634
"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta
"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta // Koliko mentaliteta? Između znanstvenog koncepta i kulturnog konstrukta
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 790634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Ženino pravo na cipele": rodno lice konzumerističkog mentaliteta
("Woman˙s right to shoes" gender face of consumerist mentality)
Autori
Geiger Zeman, Marija ; Zeman, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Koliko mentaliteta? Između znanstvenog koncepta i kulturnog konstrukta
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2013. - 30.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konzumerizam; potrošački mentalitet; neofeminizam
(consumerism; consumer mentality; neofeminism)
Sažetak
Razmatranjem konzumerizma i konzumerističkog mentaliteta kroz rodnu dioptriju postaje evidentno da je kapitalizam, manipulirajući tradicionalnim rodnim predodžbama, utjecao na kreiranje mitologije potrošnje kao genuino ženstvene prakse, ne susprežući se od eksploatacije i komodikacije feminističkih ideja, svodeći pritom ženska prava i emancipaciju na kompulzivnu potrošnju i pravo na konzumeristički izbor. Mitologija konzumerizma eksplicitno i/ili implicitno podržava tradicionalne rodne ideale, promovirajući i popularizirajući predodžbu žene kao potrošačice. Na primjerima dvije filmske (Elle Woods, Becky Blomwood) i jedne televizijsko-filmske heroine (Carrie Bradshaw) te nekoliko egzemplarnih reklamnih kampanja ukazuje se na “ženstvene konotacije shoppinga” (Osgerby, 2003). Ta analiza potvrđuje i elastičnost feminiteta kao rodne kategorije otvorene višestrukom propitivanju, rasčlambi i refleksiji (Rutherford, 2003).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb