Pregled bibliografske jedinice broj: 790538
Medijsko promoviranje ideala ljepote, tjelesna samopredodžba i poremećaji hranjenja kod adolescentica
Medijsko promoviranje ideala ljepote, tjelesna samopredodžba i poremećaji hranjenja kod adolescentica, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 790538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijsko promoviranje ideala ljepote, tjelesna samopredodžba i poremećaji hranjenja kod adolescentica
(The representation of beauty ideal in the media, physical self-perception and eating disorders among adolescents)
Autori
Drempetić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
09.06
Godina
2015
Stranica
85
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Volarić Mršić, Ana
Ključne riječi
bioetika; fizički izgled; tjelesna samopredodžba; poremećaji hranjenja; ideali ljepote; mediji; mladi
(bioethics; physical appearance; body image; eating disorders; beauty ideals; media; adolescents)
Sažetak
Suvremeno društvo sve više pažnje poklanja fizičkom izgledu i nametnutim standardima ljepote. U promoviranju i isticanju ideala ljepote osobitu ulogu imaju mediji kao najvažniji sociokulturni čimbenik. Fotografije žena u medijima postavljaju kriterije kako bi trebalo izgledati, prito, često nudeći i postavljajući teško ostvarive tjelesne ideale. Nastojanje da ih se postigne donosi niz opasnih posljedica, a jedna od njih su poremećaji hranjenja. Cilj ovog rada j eistražiti kako mediji mogu utjecati na samopredožbu o fizičkom izgledu te imaju li utjecaja u nastanku i razvoju poremećaja hranjenja. Analizom sadržaja 12 brojeva časopisa za mlade "Teena" i "OK!"-a uočeno je da prilozi često savjetuju mladim čitateljicama kako bi trebale izgledati, šminkati se i odijevati da budu privlačne i zadovoljne. Međutim, ti savjeti često nisu kriterij uspješnosti i zadovoljstva, kako se to želi prikazati u časopisima. Isto tako, analiza fotografija djevojaka uz tekstualne priloge pokazala je da djevojke gotovo uvijek izgledaju vitko, dotjerano, savršeno. Anketa provedena među učenicama prvih i četvrtih razreda dviju srednjih škola u Zagrebu potvrdila je da učenice čitaju časopise za mlade zbog savjeta o ljepoti koje im oni nude, a većina učenica smatra ih korisnima. Ipak, više je onih djevojaka koje se tih savjeta ne pridržavaju i koje misle da mediji pretjerano nameću ideale ljepote. Istraživanje je ukazalo da su učenice općenito zadovoljne svojim izgledom, no većina onih nezadovoljnih smatra da su previše debele, dok indeks njihove tjelesne mase to ne pokazuje. Učenice je potrebno medijski obrazovati kako bi mogle kritički proučavati medijske sadržaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb