Pregled bibliografske jedinice broj: 790516
Percepcija dječjih televizijskih emisija među djecom predškolske dobi
Percepcija dječjih televizijskih emisija među djecom predškolske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 790516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija dječjih televizijskih emisija među djecom predškolske dobi
(Perception of children television shows among pre-school children)
Autori
Horvat, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
46
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Ciboci, Lana
Ključne riječi
djeca predškolske dobi; roditelji; dječje televizijske emisije; reklame
(pre-school children; parent; children television shows; commercials)
Sažetak
Dječje televizijske emisije imaju važnu ulogu u odrastanju djece od najranije dobi. Televizija je još uvijek, unatoč pojavi interneta, napopularniji masovni medij među djecom predškolske dobi i velik dio svog slobodnog vremena djeca provode ispred televizijskih ekrana (Ilišin, Marinović Bobinac, Radin 2001, 128). Iz edukativnih emisija kao što su "Ulica Sezam" i "Dora istražuje" djeca mogu naučiti čitati, pisati, brojati, ali i o lijepom ponašanju, svjetskim kulturama i stranim jezicima. Nažalost, djeca su izložena i negativnim medijskim sadržajima među kojima prije svega treba istaknuti reklame. S obzirom na to da djeca predškolske dobi većinom ne znaju razlikovati ono što vide na televiziji od stvarnosti, potreban je medijski odgoj kako bi se izbjeglo stvaranje budućih generacija koje svoj identitet definiraju po tome koliko materijalnih dobara posjeduju (Miliša, Tolić, Vertovšek, 2009, 31-32). Jedini način da se to postigne jest da se u dječje vrtiće i školske kurikulume uvede medijski odgoj kako bi djeca naučila kritički promatrati i procjenjivati medijske sadržaje. U radu je provedeno istraživanje među roditeljima i djecom predškolske dobi. Rezultati istraživanja pokazali su da roditelji smatraju kako njihova djeca nisu svjesna reklamnih utjecaja. Većina ponekad gleda televizijske emisije zajedno sa svojom djecom i smatra kako je to potrebno kako bi se uvjerili u primjerenost takvih sadržaja. Djeca, s druge strane, smatraju kako znaju čemu reklame služe, ali priznaju kako često zbog reklama traže roditelje određene igračke ili hranu u trgovinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija