Pregled bibliografske jedinice broj: 790512
Percepcija roditelja o utjecaju televizijskih reklama na djecu predškolske dobi
Percepcija roditelja o utjecaju televizijskih reklama na djecu predškolske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 790512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija roditelja o utjecaju televizijskih reklama na djecu predškolske dobi
(Parental perception of TV commercial influence on pre-school children)
Autori
Deriš, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
86
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Ciboci, Lana
Ključne riječi
djeca predškolske dobi; televizija; reklame; utjecaj; roditelji
(preschool children; television; commercials; influence; parents)
Sažetak
Procjenjuje se da djeca godišnje vide 40 000 televizijskih reklama, a oglašivači tijekom jedne godine potroše 12 milijardi dolara samo na oglašavanje namijenjeno djeci. Rezultati su to istraživanja koj je u SAD-u provela Američka psihijatrijska udruga (APA) (Prodanović, 2005: 22). Činjenica je da su posljednjih godina oglašivači orijentirani na najmlađe, ali ujedno i najranjivije članove našega društva - djecu. Problem nije samo što djeca do određene dobi ne razumiju reklame, već prije četvrte godine nisu sposobna razlikovati reklamu od ostatka televizijskog programa (Kuterovac-Jagodić, 2005: 14). Zbog toga je u procesu izlaganja djece televizijskim sadržajima ključna uloga roditelja. U najranijoj dobi, oni su zaduženi za edukaciju djece o medijima i sadržajima koji im se nude. Međutim, mnogi roditelji još uvijek nisu svjesni koliko su djeca osjetljiva na određene medijske sadržaje, osobito na reklame. U radu je provedeno istraživanje među roditeljima o utjecaju televizijskih reklama na djecu od dvije do šest godina. Istraženo je jesu li roditelji svjesni tog utjecaja, kakav je općenito njihov stav o televizijskom oglašavanju te jesu li svjesni svoje odgovornosti za izlaganje djece reklamama. Također, ispitano je koliko su roditelji upoznati s medijskim odgojem i smatraju li ga potrebnim. U istraživanju je korištena metoda anketnog upitnika, a sudjelovalo je ukupno 114 roditelja čija su djeca polaznici Dječjeg vrtića Zapruđe u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija