Pregled bibliografske jedinice broj: 789979
Smjehovne teorije i značaj smjehovnog u nastavi
Smjehovne teorije i značaj smjehovnog u nastavi // Society nad Technology 2011. Društvo i tehnologija 2011 / Plenković, Mario: Galičić, Vlado (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2011. str. 16-16 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 789979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smjehovne teorije i značaj smjehovnog u nastavi
(Laughter theories and laughter significance in teaching)
Autori
Jurdana, Vjekoslava ; Gržinić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Society nad Technology 2011. Društvo i tehnologija 2011
/ Plenković, Mario: Galičić, Vlado - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2011, 16-16
ISBN
978-953-6226-22-1
Skup
Društvo i tehnologija 2011. Society nad Technology 2011. XVIII. međunarodni znanstveni skup, XVIII. international scientific conference
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 28.06.2011. - 30.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
smijeh ; smjehovni oblici ; suvremena nastava ; emocionalna klima ; deontologija učitelja
(laugh ; laughter forms ; modern teaching ; emotional climate ; teacherʹs deontology)
Sažetak
U radu se aktualiziraju teorijski dosezi u području smjehovnog od antike do danas uzimajući u obzir bitne poteškoće, poglavito one terminološke prirode u definiranju smjehovnog. Ključna su pitanja: što jest smijeh, a što je smjehovno, koje su značenjske implikacije pojma humor i kako je taj pojam shvaćan u romantizmu, a kako ga shvaćaju recentne teorije? Pri tom se u obzir uzimaju oni zaključci kojih se neposredni efekti mogu primijeniti u procesu nastave, shvaćene prije svega kao komunikacijski proces, kao odnos između pošiljatelja i primatelja poruke. U tom smislu propituju se psihoanalitički, filozofski, književnoteorijski, (pragma)lingvistički, sociološki, deontološki i drugi aspekti smijeha i njegova shvaćanja kao koda koji pridonosi humanoj dimenziji međuljudskih odnosa. Rad, pored teorijskih komparacija i zaključaka koji su rezultat tih procesa, donosi i primjere iz prakse koji fungiraju kao argumenti u novom gledanju na ulogu smjehovnog u bitno specifičnim okolnostima društvenih odnosa suvremenog svijeta, posebice u postratnom vremenu tranzicijskog južnoslavenskoga prostora, u doba posvemašnje formalizacije osjetljivog komunikacijskog tkiva unutar nastavnog procesa i opće, globalne krize humaniteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli