Pregled bibliografske jedinice broj: 789505
Potreba uvođenja medijskog odgoja u osnovne škole
Potreba uvođenja medijskog odgoja u osnovne škole, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 789505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potreba uvođenja medijskog odgoja u osnovne škole
(Need for implementing media education in elementary schools)
Autori
Lebo, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2015
Stranica
71
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Uldrijan, Ivan
Ključne riječi
mediji ; djeca ; medijski utjecaj ; manipulacija ; medijski odgoj ; kritičko mišljenje
(media ; children ; media influence ; manipulation ; media education ; critical thinking)
Sažetak
Poznato je da mediji imaju brojne pozitivne uloge u mnogim područjima čovjekova života, ali i da je utjecaj medija neizbježan. problem se javlja kada mediji, svjesni svoga utjecaja pokušavaju manipulirati publikom. Pritom su najčešće na meti djeca i mladi koji zbog nedostatka iskustva nemaju razvijen kritički stav prema medijskim sadržajima te ih pasivno prihvaćaju. Potvrđuje to i istraživanje provedeno za ovaj diplomski rad na uzorku od 324 učenika petih i šestih razreda osnovnih škola u velikoj Gorici i Ivanić-Gradu. Njime je dokazano da djeca slobodno vrijeme najčešće provode uz medije, slušajući glazbu, gledajući filmove, surfajući internetom ili se dopisujući na društvenim mrežama. dakle, medije koriste isključivo za zabavu dok ih manje od 10% koristi medije u obrazovne ili informativne svrhe. Zabrinjava i podatak da djeca u dobi od 11-12 godina ne znaju prepoznati televizijske manipulacije te da se nekritički služe internetom. Iako imaju spoznaju o opasnostima koje u medijima vrebaju, mladi adolescenti medijske manipulacije ne znaju prepoznati na sebi i ne znaju na koji im se način oduprijeti. Rješenje ovog problema nije zabraniti djeci i mladima da se služe medijima. Oni od odraslih, roditelja i učitelja, trebaju dobivati putokaze za korištenje medija i objašnjenja na koji način mediji funkcioniraju. Najlakše se to može ostvariti u odgojno-obrazovnim ustanovama uključivanjem prepoznatljivog oblika učenja za kritičko mišljenje u okviru nastavnog predmeta medijskog odgoja. Kroz medijski odgoj djeca će naučiti prepoznavati manipulacijsko djelovanje medija, znati analizirati i procijeniti medijski proizvod, moći razlikovati fikciju od stvarnosti i razumjeti funkciju medijskog sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb