Pregled bibliografske jedinice broj: 789492
Prikaz muškog i ženskog tijela u medijima: samopredodžba adolescenata
Prikaz muškog i ženskog tijela u medijima: samopredodžba adolescenata, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 789492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz muškog i ženskog tijela u medijima: samopredodžba adolescenata
(The representation of male and female physical appearance in the media:self-perception of adolescents)
Autori
Novosel, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.01
Godina
2015
Stranica
53
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Ciboci, Lana
Ključne riječi
samopredodžba; prikazi tijela; mediji; adolescenti; poremećaji prehrane; medijska pismenost
(self-perception; body representation; media; adolescents; eating disorders; media literacy)
Sažetak
Utjecaj medija na formiranje samopredodžbe i percepcije fizičkog izgleda je značajan. Mediji ne samo da omogućuju prijenos kulturoloških ideala fizičke ljepote, već ih i sami stvaraju. U vremenima hiperkonzumerizma i sklonosti spektaklu, ideali fizičke ljepote koji su prisutni u medijskim sadržajima nerijetko su nerealni što utječe na ponašanje medijske javnosti, pogotovo njenog najranjivijeg segmenta - djece i adolescenata. Takav odnos često rezultira neželjenim posljedicama poput poremećaja u prehrani koji nastaju kao rezultat nerazmjera između očekivanja i stvarnosti. Medijski odgoj i medijsko opismenjavanje u svrhu pružanja mogućnosti kritičkog promišljanja o medijskim sadržajima često se nameću kao najkvalitetniji odgovor na te probleme. U radu je provedeno istraživanje kojim je obuhvaćeno 162 učenik aprvih razreda srednjih škola. Rezultati su pokazali da hrvatski adolescenti uviđaju utjecaj koji mediji imaju na njihovu samopredodžbu. Rezultati su također pokazali da mediji kojima su ispitanici izloženi propagiraju ideale mršavosti kod žena i mišićavosti kod muškaraca te da ispitanici i sami smatraju kako su ti ideali odraz onih ideala koje bi i sami htjeli postići. Takvo ponašanje ne znači nužno da će rezultirati bihevioralnim problemima, ali ti problemi su realna mogućnost što upućuje na potrebu za većom odgovornošću medija i novinara, ali i uvođenjem programa medijske pismenosti u školske kurikulume.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb