Pregled bibliografske jedinice broj: 789480
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu vina u Hrvatskoj
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu vina u Hrvatskoj, 2015., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 789480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura proizvodno prodajnog lanca na tržištu vina u Hrvatskoj
(The structure of the supply chain on the wine market in Croatia)
Autori
Sredoja, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
43
Mentor
Cerjak, Marija
Neposredni voditelj
Tomić, Marina
Ključne riječi
proizvođači vina; trgovci; proizvodno-prodajni lanac
(wine producers; merchants; wine supply chain)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je prikazati stanje na svjetskom i na hrvatskom tržištu vina, utvrditi stanje u proizvodno-prodajnom lancu vina, na temelju procjene proizvođača i trgovaca vina. Proveden je intervju s dva trgovca vinom kako bi se kreirao anketni upitnik. Anketnim ispitivanjem je obuhvaćeno 12 proizvođača vina i 9 trgovaca vinom. Prema rezultatima anketnog istraživanja najveći dio ispitanih proizvođača ima površinu vinograda manju od 100, 00 ha, dok većina godišnje proizvede manje od 100.000, 00 litara vina. Većina proizvođača posluje na međunarodnom tržištu, te ostvaruju godišnji promet između 500.000, 00 i 30 milijuna kuna. Proizvođači najvažnijim smatraju, s obzirom na važnost pojedinih prodajnih kanala, ugostitelje i prodaju u vinotekama, te imaju (najčešće jednogodišnji) ugovorni odnos s kupcima. Većina ispitanih proizvođača je zadovoljna prodajnom cijenom vina, te smatraju da na prodajnu cijenu vina podjednako utječu i proizvođači i trgovci. Prema rezultatima anketnog istraživanja najveći dio ispitanih trgovaca godišnje otkupi između 10.000, 00 i 20.000, 00 litara vina, te ostvaruju godišnji promet između 500.000, 00 i 2 milijuna kuna. Većina trgovaca ima ugovorni odnos s dobavljačima vina, a glavni dobavljači su im obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Većina trgovaca najvažnijim smatraju, s obzirom na važnost pojedinih prodajnih kanala u Hrvatskoj, prodaju u vinotekama. Većina ispitanih trgovaca je srednje zadovoljna prodajnom cijenom vina, te smatraju da proizvođači najviše utječu na formiranje cijena vina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb