Pregled bibliografske jedinice broj: 789470
Medijska kampanja za referendum o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji: informacija ili promocija?
Medijska kampanja za referendum o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji: informacija ili promocija?, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 789470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska kampanja za referendum o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji: informacija ili promocija?
(Media campaign for a referendum on Croatian accession to the European Union: information or promotion?)
Autori
Lunjek Majcog, Silvia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
85
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
EU pristupni referendum; medijska kampanja; analiza sadržaja; Večernji list; Jutarnji list
(EU accession referendum; media campaign; content analysis; Večernji list; Jutarnji list)
Sažetak
Mediji su ključni faktor u protoku političkih kao i drugih informacija prema građanima, odnosno biračima parlamentarne vlasti. Njihova je najveća uloga upravo uloga posredništva između političkih elita i ostatka društva. Stoga, komunikacijski odnosi u društvu uvelike određuju stupanj demokracije i njegov svekoliki razvoj. Iako su već neko vrijeme glasne rasprave o nepopularnosti, pa čak i gašenju tradicionalnog tiska, dnevne novine itekako još uvijek žive među publikom tražeći načine kako uloviti korak s novim tehnologijama. Ovaj je diplomski rad posvetio svoju pozornost specifičnom razdoblju uloge dnevnog tiska u Hrvatskoj - medijskoj kampanji za referendum o ulasku Republike Hrvatske u Europsku uniju. Rad pruža teorijsku pozadinu problematike te predstavlja rezultate istraživanja provedenog metodom analize sadržaja dvaju vodeća dnevna lista: Večernjeg i Jutarnjeg lista, u spomenutom razdoblju službene medijske kampanje. Cilj rada bio je, prije svega, postaviti ključna pitanja u vezi s ulogom (tiskanih) medija u važnom političkom trenutku za hrvatske građane. pri tom mislimo ponajprije na pitanje objektivnosti i vjerodostojnosti u pristupu temama koje se tiču europskih integracija, ali i ostalih tema povezanih s EU. Naposlijetku, glavni cilj rada bio je ispitati metodom analize sadržaja dvaju najpopularnijih tiskanih dnevnika jesu li mediji informirali građane o europskim temama ili promovirali europske integracije, pa tako i ulazak Republike Hrvatske u Uniju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti