Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 788783

Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustva na internetu


Šincek, Daniela; Tomašić Humer, Jasmina; Duvnjak, Ivana
Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustva na internetu // EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2015. (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 788783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustva na internetu
(Internet habits and their role in experiencing unpleasant situations on internet)

Autori
Šincek, Daniela ; Tomašić Humer, Jasmina ; Duvnjak, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings / Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2015

ISBN
978-961-93662-4-0

Skup
EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2015. - 04.12.2015

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nasilje preko interneta; navike korištenja interneta; znanje o nasilju preko interneta
(cyberbullying; internet habits; cyberbullying knowledge)

Sažetak
Internet predstavlja način zabave i ostvarivanja socijalnih interakcija. Interakcija na internetu je uglavnom pozitivna ili neutralna, no prisutan je i rizik za nasilje budući da djeca provode puno vremena na internetu. Cilj istraživanja bio je ispitati navike korištenja interneta, znanje učenika o nasilju preko interneta te doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 505 učenika predmetne nastave četiri osnovne škole. Korišten je Upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik navika korištenja interneta, Upitnik znanja o nasilju preko interneta i Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Peker, 2011). Utvrđeno je kako učenici najčešće pristupaju internetu preko mobitela, dnevno provedu oko tri sata na internetu te se najčešće dopisuju s prijateljima i slušaju glazbu. Od društvenih mreža najviše koriste Facebook i Google+ te djevojčice češće koriste društvene mreže. 29, 3% sudionika izjavilo da su doživjeli neugodno iskustvo, no nisu utvrđene ni spolne niti razlike s obzirom na razred u razini doživljavanja nasilja preko interneta. Sudionici koji su u zadnjih godinu dana doživjeli neugodno iskustvo u prosjeku provode oko sat vremena dnevno duže na internetu od onih koji nisu imali neugodno iskustvo, koriste veći broj uređaja za pristupanje internetu, aktivniji su na više društvenih mreža te daju više informacija o sebi na društvenim mrežama. Sudionici koji su doživjeli i koji nisu doživjeli nasilje preko interneta nisu se razlikovali u znanju o nasilju preko interneta. Nasilnici i žrtve/nasilnici provode najviše vremena na internetu, aktivni su na više društvenih mreža i otkrivaju više informacija o sebi. Nije utvrđena razlika između različitih skupina sudionika (nasilnici, žrtve, nasilnici/žrtve, neuključeni) u znanju o nasilju preko interneta. Spol sudionika i činjenje nasilja preko interneta pokazali su se značajnim prediktorima kriterijske varijable znanja o nasilju preko interneta. Dobiveni rezultati omogućuju bolje razumijevanje svjesnosti i ponašanja učenika o nasilju preko interneta, kao i njihovih posljedica. Ovakvi podatci važni su kako bi skrenuli pažnju stručnih suradnika i nastavnika u školama te im pomogli u razumijevanju te intervenciji i prevenciji pojave nasilja preko interneta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Šincek, Daniela; Tomašić Humer, Jasmina; Duvnjak, Ivana
Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustva na internetu // EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2015. (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šincek, D., Tomašić Humer, J. & Duvnjak, I. (2015) Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustva na internetu. U: Orel, M. (ur.)EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings.
@article{article, author = {\v{S}incek, Daniela and Toma\v{s}i\'{c} Humer, Jasmina and Duvnjak, Ivana}, editor = {Orel, M.}, year = {2015}, pages = {143}, keywords = {nasilje preko interneta, navike kori\v{s}tenja interneta, znanje o nasilju preko interneta}, isbn = {978-961-93662-4-0}, title = {Navike kori\v{s}tenja interneta i njihova uloga u do\v{z}ivljavanju neugodnih iskustva na internetu}, keyword = {nasilje preko interneta, navike kori\v{s}tenja interneta, znanje o nasilju preko interneta}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {\v{S}incek, Daniela and Toma\v{s}i\'{c} Humer, Jasmina and Duvnjak, Ivana}, editor = {Orel, M.}, year = {2015}, pages = {143}, keywords = {cyberbullying, internet habits, cyberbullying knowledge}, isbn = {978-961-93662-4-0}, title = {Internet habits and their role in experiencing unpleasant situations on internet}, keyword = {cyberbullying, internet habits, cyberbullying knowledge}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font