Pregled bibliografske jedinice broj: 788492
Stavovi nastavnika o korištenju društvenih medija u nastavi
Stavovi nastavnika o korištenju društvenih medija u nastavi, 2015., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 788492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika o korištenju društvenih medija u nastavi
(Teachers' opinions on usage of social media in education)
Autori
Klarić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
06.10
Godina
2015
Stranica
54
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Uldrijan, Ivan
Ključne riječi
društvni mediji i nastava ; društvene mreže ; nastavni medij ; osnovna škola ; srednja škola ; nastavnici
(social media in education ; social networks ; teaching medium ; primary school ; secondary school ; teachers)
Sažetak
Komunikacija učenika kao i način učenja bitno su promijenjeni pojavom društvenih medija. Pristup informacijama moguć je u razmaku od nekoliko sekundi pomoću pametnih telefona i internetskih portala, a grupni razgovori pojednostavljeni su formiranjem online grupa na društvenim mrežama. To su samo neke od mogućnosti koje mogu poslužiti kao prednosti u nastavi, uz uvjet implementiranja društvenih medija u nastavu. Rad donosi analizu mišljenja nastavnika osnovnih škola (N=70) i srednjih škola (N=78) o stavovima i navikama korištenja društvenih medija u nastavi kao i o poboljšanju komunikacije u nastavi pomoću društvenih medija i društvenih mreža. Stavovi nastavnika ispitani su anketnim upitnikom u nekoliko serija pitanja, koja su se odnosila na korištenje medija u privatne svrhe, ispitivanja stavova nastavnika o društvenim medijima, ispitivanja navika korištenja društvenih medija u nastavi, samoprocjenu o osposobljenosti za provođenjem takve nastave, procjenu uvjeta u školama te razloga mogućeg nekorištenja društvenih medija u nastavi kao i na vrijeme provedeno u edukaciji za iste. Odgovori su procijenjeni Likertovom skalom od pet stupnjeva, izuzev sociodemografskih pitanja, a obrađeni su deskriptivnom statističkom metodom. Rezultati istraživanja pokazuju postojanje pozitivnih stavova ispitanih nastavnika osnovnih i srednjih škola o korištenju društvenih medija u nastavi te ne postoje značajne razlike u mišljenjima osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika. Negativna mišljenja nastavnika vezana su uz implementaciju društvenih mreža u nastavu jer se povlače pitanja zlouporabe načina komunikacije na satu. Osim toga, ispitanici problem vide i u needuciranosti nastavnika, a osnovnoškolski nastavnici i u preprekama zbog nekorištenja društvenih mreža kod većine učenika. Pozitivno je što postoje tendencije i naklonost za korištenjem društvenih medija u nastavi, koje mogu dovesti do aktivne implementacije društvenih medija, ako se riješe neke od prepreka koje se spominju u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb