Pregled bibliografske jedinice broj: 788464
Društvena odgovornost i vodstvo u organizaciji
Društvena odgovornost i vodstvo u organizaciji // Zbornik radova 7. konferencije o društveno odgovornom poslovanju - DOP / Matešić, Mirjana (ur.).
Zagreb: Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, 2015. str. 373-385 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 788464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost i vodstvo u organizaciji
(Corporate Responsibility And Leadership in Organisation)
Autori
Vuković, Dragutin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 7. konferencije o društveno odgovornom poslovanju - DOP
/ Matešić, Mirjana - Zagreb : Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, 2015, 373-385
Skup
7. konferencija o društveno odgovornom poslovanju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.12.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vodstvo; organizacija; društveno odgovorno poslovanje; moć; teorija agencije
(leadership; organisation; corporate social responsibility; power; agency theory)
Sažetak
Sve organizacije imaju svoje vođe ali u ovom radu nas više zanima vodstvo kao proces a ne vođe kao osobe. Literatura definira proces vodstva primarno kao dinamiku grupe. Zanimanje za vodstvo kao proces značajno je poraslo u zadnje vrijeme, kako u znanstvenoj tako i u poslovnoj zajednici. Vodstvo kao proces je također postalo jednim od zahtjeva u svim novijim revizijama međunarodnih normi za sustave upravljanja. Međunarodna organizacija za normizaciju (ISO) usvojila je proces vodstva kao jedno od temeljnih načela normi za sustave upravljanja. U nacrtu norme ISO 9001:2015, koja je planirana za objavljivanje do kraja ove godine, proces vodstva je jedno od osam načela upravljanje kvalitetom, s pojašnjenjem: „Organizacije uspijevaju kad vođe uspostave i održavaju unutarnji okoliš u kojem zaposlenici mogu postati potpuno uključeni u ostvarivanje združenih ciljeva organizacije“. Jedna od funkcija procesa vodstva, kao što također sugerira literatura, je poticanje i olakšavanje pozitivnih društvenih promjena. Razumijevanje procesa vodstva pomaže menadžeru da postane učinkovit agent promjene. Praktično iskustvo pokazalo je da društveno odgovorna organizacija mora imati vodstvo posvećeno tom cilju. Svrha ovog rada je istraživanje i pregled utjecaja načela društvene odgovornosti na proces vodstva, kao i mogućnosti procesa vodstva u ostvarenju društvene odgovornosti poduzeća. To je učinjeno istraživanjem temeljnih koncepata vodstva kao što su motivacija i moć, i primjenom teorije agencije kako bi se pokušalo razriješiti neke probleme u odlučivanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Filozofija