Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 788347

Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi


Jukić, Tonća; Anđelić, Marija; Reškov, Mihaela
Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene: znanstvena monografija = Competencies of modern teachers and educators - challenge for change: scientific monograph / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 25-34


CROSBI ID: 788347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi
(Understanding and stimulating creativity in higher education)

Autori
Jukić, Tonća ; Anđelić, Marija ; Reškov, Mihaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene: znanstvena monografija = Competencies of modern teachers and educators - challenge for change: scientific monograph

Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2015

Raspon stranica
25-34

ISBN
978-953-7395-73-5

Ključne riječi
adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti, poimanje i poticanje kreativnosti, stilovi kreativnosti, visoko školstvo
(adaption-innovation theory of creativity, understanding and stimulating creativity, creativity styles, higher education)

Sažetak
U ovome se radu izdvaja u Hrvatskoj još uvijek nedovoljno poznata adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti koju je šezdesetih godina 20. stoljeća postavio američki psiholog Michael Kirton, a koja istraživanja kreativnosti s ispitivanja razina kreativnosti preusmjerava na ispitivanje stilova kreativnosti. U kontekstu Kirtonove teorije, prema kojoj pojedinci s adaptacijskim i inovacijskim stilom kreativnosti mogu postići jednaku razinu kreativnosti, iznose se rezultati istraživanja poimanja i poticanja kreativnosti u visokoškolskoj nastavi, provedenog postupkom anketiranja na uzorku studenata Učiteljskog studija i Studija predškolskog odgoja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, te se razmatraju njihove pedagoške implikacije za visokoškolsku praksu. Rezultati istraživanja pokazali su da studentice općenito kreativnijim smatraju inovacijski stil kreativnosti te da, s obzirom na studij, postoje razlike u sljedećim procjenama: buduće učiteljice inovacijski stil kreativnosti procjenjuju kreativnijim od budućih odgojiteljica te su od njih spremnije u svom budućem radu učestalije poticati i inovacijski i adaptacijski stil kreativnosti. Nije ustvrđena razlika u poticanju kreativnosti u sveučilišnoj nastavi s obzirom na odabrani studij. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu osvješćivanja razlika između razina i stilova kreativnosti i uklanjanje predrasuda o nužno nižoj kreativnosti adaptacijskoga stila kreativnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća; Anđelić, Marija; Reškov, Mihaela
Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene: znanstvena monografija = Competencies of modern teachers and educators - challenge for change: scientific monograph / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 25-34
Jukić, T., Anđelić, M. & Reškov, M. (2015) Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi. U: Ivon, H. & Mendeš, B. (ur.) Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene: znanstvena monografija = Competencies of modern teachers and educators - challenge for change: scientific monograph. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 25-34.
@inbook{inbook, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and An\djeli\'{c}, Marija and Re\v{s}kov, Mihaela}, year = {2015}, pages = {25-34}, keywords = {adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti, poimanje i poticanje kreativnosti, stilovi kreativnosti, visoko \v{s}kolstvo}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Poimanje i poticanje kreativnosti u visoko\v{s}kolskoj nastavi}, keyword = {adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti, poimanje i poticanje kreativnosti, stilovi kreativnosti, visoko \v{s}kolstvo}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and An\djeli\'{c}, Marija and Re\v{s}kov, Mihaela}, year = {2015}, pages = {25-34}, keywords = {adaption-innovation theory of creativity, understanding and stimulating creativity, creativity styles, higher education}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Understanding and stimulating creativity in higher education}, keyword = {adaption-innovation theory of creativity, understanding and stimulating creativity, creativity styles, higher education}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font