Pregled bibliografske jedinice broj: 788347
Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi
Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene: znanstvena monografija = Competencies of modern teachers and educators - challenge for change: scientific monograph / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 25-34
CROSBI ID: 788347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje i poticanje kreativnosti u visokoškolskoj nastavi
(Understanding and stimulating creativity in higher education)
Autori
Jukić, Tonća ; Anđelić, Marija ; Reškov, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene: znanstvena monografija = Competencies of modern teachers and educators - challenge for change: scientific monograph
Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
25-34
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti, poimanje i poticanje kreativnosti, stilovi kreativnosti, visoko školstvo
(adaption-innovation theory of creativity, understanding and stimulating creativity, creativity styles, higher education)
Sažetak
U ovome se radu izdvaja u Hrvatskoj još uvijek nedovoljno poznata adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti koju je šezdesetih godina 20. stoljeća postavio američki psiholog Michael Kirton, a koja istraživanja kreativnosti s ispitivanja razina kreativnosti preusmjerava na ispitivanje stilova kreativnosti. U kontekstu Kirtonove teorije, prema kojoj pojedinci s adaptacijskim i inovacijskim stilom kreativnosti mogu postići jednaku razinu kreativnosti, iznose se rezultati istraživanja poimanja i poticanja kreativnosti u visokoškolskoj nastavi, provedenog postupkom anketiranja na uzorku studenata Učiteljskog studija i Studija predškolskog odgoja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, te se razmatraju njihove pedagoške implikacije za visokoškolsku praksu. Rezultati istraživanja pokazali su da studentice općenito kreativnijim smatraju inovacijski stil kreativnosti te da, s obzirom na studij, postoje razlike u sljedećim procjenama: buduće učiteljice inovacijski stil kreativnosti procjenjuju kreativnijim od budućih odgojiteljica te su od njih spremnije u svom budućem radu učestalije poticati i inovacijski i adaptacijski stil kreativnosti. Nije ustvrđena razlika u poticanju kreativnosti u sveučilišnoj nastavi s obzirom na odabrani studij. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu osvješćivanja razlika između razina i stilova kreativnosti i uklanjanje predrasuda o nužno nižoj kreativnosti adaptacijskoga stila kreativnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija