Pregled bibliografske jedinice broj: 787927
Doživljaj društvenih mreža iz perspektive adolescenata
Doživljaj društvenih mreža iz perspektive adolescenata, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 787927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj društvenih mreža iz perspektive adolescenata
(The experience of social networks from the perspective of adolescents)
Autori
Radas, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2015
Stranica
64
Mentor
Jeđud Borić, Ivana
Ključne riječi
društvene mreže; adolescenti; komunikacija; socijalizacija
(social network sites; adolescents; communication; socialization)
Sažetak
Svrha ovog rada usmjerena je na produbljivanje spoznaja i razumijevanje društvenih mreža kao važnog čimbenika u socijalizaciji i razvoju socijalnih vještina kod adolescenata. S obzirom na navedeno, cilj ovog rada je steći dublji uvid u to kako adolescenti doživljavaju društvene mreže. U tom smislu kroz metodu fokusnih grupa specifičnije je istražena uloga društvenih mreža u životu adolescenata, način korištenja društvenih mreža te pozitivne i negativne strane društvenih mreža koje adolescenti prepoznaju. Provedeno je ukupno 6 fokusnih grupa kojima su obuhvaćene osnovne škole u različitim dijelovima grada Zagreba. U fokusnim grupama je sudjelovalo 48 učenika i učenica osmih razreda. Rezultati koji su dobiveni ukazuju na veliki značaj koji društvene mreže imaju u životu adolescenata, prvenstveno kroz komunikaciju s prijateljima i vršnjacima. Sudionici društvene mreže koriste uvijek i svugdje, a život bez njih doživljavaju kao kaznu i osjećaju se isključeno. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su sudionici svjesni kako pozitivnih, tako i onih negativnih strana društvenih mreža. Sveukupno, mladi imaju pozitivan stav prema društvenim mrežama, a negativne strane društvenih mreža koje spominju ne vide kao negativnosti samih mreža, već načina na koji ih oni koriste. Ovi podaci su vrlo značajni jer nam ukazuju na to da mladi imaju svijest o važnosti odgovornog ponašanja i da se uglavnom tako i ponašaju. U socijalno pedagoškom pogledu ovakvi rezultati daju dobru podlogu za rad s mladima kako bi ih još više osvijestili o važnosti poštivanja tuđe privatnosti, odgovornog i prosocijalnog ponašanja, socijalizacije i razvoja socijalnih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(mentor)