Pregled bibliografske jedinice broj: 787736
Učinkovitost fizičkih i verbalnih poticaja u radu s djetetom s pervazivnim razvojnim poremećajem
Učinkovitost fizičkih i verbalnih poticaja u radu s djetetom s pervazivnim razvojnim poremećajem // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik (1. dio) / Kaljača, S. ; Nikolić, M. (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015. str. 572-580 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 787736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost fizičkih i verbalnih poticaja u radu s djetetom s pervazivnim razvojnim poremećajem
(Efficiency of physical and verbal incentives in working with a child with pervasive developmental disorder)
Autori
Sunko, Esmeralda ; Jukić, Tonća ; Puljić, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik (1. dio)
/ Kaljača, S. ; Nikolić, M. - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015, 572-580
Skup
VI međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 19.06.2015. - 21.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autistični poremećaj; nepoželjna ponašanja; fizički poticaji; verbalni poticaji
(autistic disorder; undesirable behavior; physical stimuli; verbal stimuli)
Sažetak
Pervazivni razvojni poremećaji (DSM IV) velika su i etiološki raznolika skupina poremećaja rane dječje dobi nepoznate etiologije, koja uključuje organske čimbenike, posebno genetske, biokemijske, imunološke i psihogene. Autizam se ubraja u ovu skupinu poremećaja. Definira se kao nedostatak u razvoju komunikacije i socijalizacije, udružen sa stereotipnim obrascima ponašanja i interesa, te zahtijeva sustavan i strukturiran odgojnoobrazovni pristup čija se uspješnost može dokazati. U radu su prikazane različite metode primjenjive u radu s djecom s poremećajima iz autističnog spektra te dio strategije širenja interesa jednog djeteta predškolske dobi s poremećajem iz autističnog spektra koja je uključivala aktivnosti s ciljem razvijanja djetetovih vještina, pripremu djeteta na planirane promjene te razumijevanje ponašanja djeteta s obzirom na njemu usmjerene senzorne podražaje (taktilne, vestibularne, proprioceptivne, vizualne i verbalne). Nakon preciznog promatranja i prikupljanja podataka o djetetu planirani su metodički postupci, uvedene su aktivnosti iz područja grafomotorike, vizualno-prostorne percepcije, verbalizacije i senzomotorike u kojima su primjenjivane integrativne metode podrške pri čemu su promatrane i bilježene dječakove reakcije na navedene metode i njegova uspješnost u aktivnostima. Utvrđeno je da su fizički poticaji imali uglavnom pozitivan učinak, dok su verbalni poticaji imali nestalan ili uglavnom negativan učinak pri izvršenju aktivnosti. Rezultati upućuju na problem senzorne obrade auditivnih podražaja koji se mogu bolje integrirati primjenom postupaka temeljenih na motoričkim podražajima kod promatranog djeteta. Rezultat ovog slučaja predstavlja dalji izazov u razvijanju i primjeni auditivnomotoričkih postupaka koji se temelje na djetetovim postojećim sposobnostima i potrebama s ciljem poboljšanja djetetovog cjelokupnog funkcioniranja.
Izvorni jezik
Hrvatski