Pregled bibliografske jedinice broj: 787610
Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole
Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole // Suvremena psihologija, 18 (2015), 1; 79-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 787610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole
(Cognitive and emotional intelligence as predictors of achievement in higher elementary school grades)
Autori
Matešić, Krunoslav
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 18
(2015), 1;
79-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Kognitivna inteligencija; emocionalna inteligencija; školski uspjeh; osnovna škola
(Cognitive intelligence; emotional intelligence; school success; elementary school)
Sažetak
Cilj ove studije je provjeriti prediktivnost pokazatelja kognitivne inteligencije i emocionalne inteligencije za kriterijske varijable – prosjek svih ocjena na polugodištu, završna ocjena iz hrvatskog i matematike. Kognitivna inteligencija je operacionalizirana rezultatom na Naglierijevom testu neverbalne sposobnosti (NNAT), a emocionalna inteligencija rezultatima na ljestvicama BarOnova inventara emocionalnog kvocijenta inteligencije: verzije za mladež, a koji mjeri interpersonalnu inteligenciju, intrapersonalnu inteligenciju, suočavanje sa stresom i prilagodljivost. U istraživanju su sudjelovala 273 učenika (132 dječaka i 141 djevojčica) 6., 7. i 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Utvrđeno je da komponente emocionalne inteligencije nisu značajno doprinijele objašnjavanju ni jedne kriterijske varijable. Kognitivna inteligencija je bila značajan prediktor za sve tri mjere školskog postignuća.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- SCOPUS
- SSCI