Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 787610

Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole


Matešić, Krunoslav
Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole // Suvremena psihologija, 18 (2015), 1; 79-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 787610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole
(Cognitive and emotional intelligence as predictors of achievement in higher elementary school grades)

Autori
Matešić, Krunoslav

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 18 (2015), 1; 79-90

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Kognitivna inteligencija; emocionalna inteligencija; školski uspjeh; osnovna škola
(Cognitive intelligence; emotional intelligence; school success; elementary school)

Sažetak
Cilj ove studije je provjeriti prediktivnost pokazatelja kognitivne inteligencije i emocionalne inteligencije za kriterijske varijable – prosjek svih ocjena na polugodištu, završna ocjena iz hrvatskog i matematike. Kognitivna inteligencija je operacionalizirana rezultatom na Naglierijevom testu neverbalne sposobnosti (NNAT), a emocionalna inteligencija rezultatima na ljestvicama BarOnova inventara emocionalnog kvocijenta inteligencije: verzije za mladež, a koji mjeri interpersonalnu inteligenciju, intrapersonalnu inteligenciju, suočavanje sa stresom i prilagodljivost. U istraživanju su sudjelovala 273 učenika (132 dječaka i 141 djevojčica) 6., 7. i 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Utvrđeno je da komponente emocionalne inteligencije nisu značajno doprinijele objašnjavanju ni jedne kriterijske varijable. Kognitivna inteligencija je bila značajan prediktor za sve tri mjere školskog postignuća.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krunoslav Matešić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matešić, Krunoslav
Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole // Suvremena psihologija, 18 (2015), 1; 79-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Matešić, K. (2015) Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovne škole. Suvremena psihologija, 18 (1), 79-90.
@article{article, author = {Mate\v{s}i\'{c}, Krunoslav}, year = {2015}, pages = {79-90}, keywords = {Kognitivna inteligencija, emocionalna inteligencija, \v{s}kolski uspjeh, osnovna \v{s}kola}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u vi\v{s}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {Kognitivna inteligencija, emocionalna inteligencija, \v{s}kolski uspjeh, osnovna \v{s}kola} }
@article{article, author = {Mate\v{s}i\'{c}, Krunoslav}, year = {2015}, pages = {79-90}, keywords = {Cognitive intelligence, emotional intelligence, school success, elementary school}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Cognitive and emotional intelligence as predictors of achievement in higher elementary school grades}, keyword = {Cognitive intelligence, emotional intelligence, school success, elementary school} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • SCOPUS
  • SSCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font