Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 787473

Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture


Biletić, Ivica; Benassi, Loris; Baić, Mario; Cvetković, Čedomir; Lukšić, Erik
Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture // Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Neljak, Boris (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 82-87 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 787473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture
(The attitudes of the elementary schools Šijana in Pula and Poreč pupils, toward schooling and educational topics of physical education)

Autori
Biletić, Ivica ; Benassi, Loris ; Baić, Mario ; Cvetković, Čedomir ; Lukšić, Erik

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Neljak, Boris - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008, 82-87

ISBN
978-953-95082-4-9

Skup
17. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 24.06.2008. - 28.06.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
stavovi; učenice i učenici; osnovne škole; nastava; nastavne cjeline; tjelesna i zdravstvena kultura
(attitudes; pupils; elementary schools; schooling; educational topics; physical education)

Sažetak
Jedna od osnovnih biotičkih potreba svakog čovjeka je ona za kretanjem, a cilj tjelesne i zdravstvene kulture je da se zadovolje biopsihosocijalne potrebe čovjeka za kretanjem kao izrazom zadovoljavanja određenih potreba kojima se uvećavaju adaptivne i stvaralačke sposobnosti u suvremenim uvjetima života i rada. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture, kao važno odgojno- obrazovno područje, jedini je organizirani oblik u kojoj sudjeluju svi učenici, a prioritetni cilj je transformacija dimenzija antropološkog statusa učenika koja su preduvjet zdravog života, pri čemu je u nastavnom procesu dan naglasak na transformaciju dimenzija morfološkog, motoričkog i funkcionalnog subsistema, razvijanje zdravstvene kulture učenika, te uspješnije socijalne komunikacije. Stavovi su kao psihološka kategorija često predmet istraživanja psihologije sporta, prisutni su u gotovo svim aspektima društvenog života a njihova teoretska i praktična važnost, proizlazi iz toga što se mogu relativno lako mjeriti, a mjerenjem istih dolazimo do motiva koji su najvažniji za razumijevanje ljudskih postupaka, odnosno za objašnjavanje i predviđanje ponašanja. Profesorima Kineziologije stavovi učenika prema tjelesnom vježbanju zanimljivi su, ne samo zbog toga što su bitan motivacijski čimbenik za uspješnost odgojno-obrazovnog procesa, već i zbog povratnih informacija kako o njihovoj stručnosti, tako i o odabranim sadržajima i metodama rada. (Redžić, 1992). Cilj ovog rada bio je utvrditi stavove i interese učenika i učenica od petog do osmog razreda osnovnih škola ''Šijana'' u Puli i ''Poreč'' u Poreču prema nastavi tjelesne i zdravstvene kulture, te prema nastavnim cjelinama u istoj. Uzorak ispitanika činila su 322 učenika i 288 učenica od V do VIII razreda osnovnih škola ''Šijana'' u Puli i ''Poreč'' u Poreču. Istraživanje je provedeno od 5. do 8. lipnja 2006 godine. U istraživanju je upotrijebljen anonimni anketni upitnik s jedanaest pitanja za učenice i s dvanaest pitanja za učenike. Jedno pitanje odnosilo se na ocjenu koliko vole nastavu TZK, a osam, odnosno devet vezanih za ocjenu nastavnih cjelina, te dva za podatke o školi i razredu. Za procjenu stavova prema nastavi TZK i nastavnim cjelinama u nastavi TZK korištena je Likertova skala od pet stupnjeva, od ekstremno negativnog do ekstremno pozitivnog stava. Ponuđenih pet kategorija intenziteta određeno je na slijedeći način: 1 - mrzim, 2- ne volim, 3- svejedno mi je, 4- volim, 5- obožavam. Dobiveni podaci pokazuju kako, i učenici i učenice imaju pozitivni stav prema nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi, te kako na razini značajnosti od 0, 05 ne postoje statistički značajne razlike između stavova učenica i stavova učenika. Pored do sada navedenog, istraživanje je potvrdilo da postoji specifični interes učenica i učenika s obzirom na spol u području nastavnih cjelina, te činjenicu da nastavne cjeline tjelesne i zdravstvene kulture moraju biti različite za oba spola, a da bi se trebale primjenjivati već od petog razreda osnovne škole (Findak, 1997). Kako bi se učenice i učenike u osnovnoj školi potaknulo na iskorištavanje maksimuma nastave tjelesne i zdravstvene kulture, trebalo bi istima ponuditi one nastavne sadržaje koji su u skladu s materijalnim mogućnostima, koji prate njihove želje i interese, te one koji su usko povezani sa prirodnim oblicima kretanja. Za očekivati je kako će upravo te nastavne cjeline postići i najbolje rezultate u smislu stvaranja navika tjelesnog vježbanja kao vrijednosti i neophodnosti suvremene civilizacije, poboljšati kvalitetu i efikasnost življenja, podići razinu zdravlja i ostvariti prevenciju bolesti vezanih za hipokineziju što nam je svima cilj, ali i obveza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivica Biletić (autor)

Avatar Url Mario Baić (autor)

Avatar Url Čedomir Cvetković (autor)

Avatar Url Loris Benassi (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Biletić, Ivica; Benassi, Loris; Baić, Mario; Cvetković, Čedomir; Lukšić, Erik
Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture // Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Neljak, Boris (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 82-87 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Biletić, I., Benassi, L., Baić, M., Cvetković, Č. & Lukšić, E. (2008) Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture. U: Neljak, B. (ur.)Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske.
@article{article, author = {Bileti\'{c}, Ivica and Benassi, Loris and Bai\'{c}, Mario and Cvetkovi\'{c}, \v{C}edomir and Luk\v{s}i\'{c}, Erik}, editor = {Neljak, B.}, year = {2008}, pages = {82-87}, keywords = {stavovi, u\v{c}enice i u\v{c}enici, osnovne \v{s}kole, nastava, nastavne cjeline, tjelesna i zdravstvena kultura}, isbn = {978-953-95082-4-9}, title = {Stavovi u\v{c}enica i u\v{c}enika osnovnih \v{s}kola \v{S}ijana u Puli i Pore\v{c}u prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture}, keyword = {stavovi, u\v{c}enice i u\v{c}enici, osnovne \v{s}kole, nastava, nastavne cjeline, tjelesna i zdravstvena kultura}, publisher = {Hrvatski kineziolo\v{s}ki savez (HKS)}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bileti\'{c}, Ivica and Benassi, Loris and Bai\'{c}, Mario and Cvetkovi\'{c}, \v{C}edomir and Luk\v{s}i\'{c}, Erik}, editor = {Neljak, B.}, year = {2008}, pages = {82-87}, keywords = {attitudes, pupils, elementary schools, schooling, educational topics, physical education}, isbn = {978-953-95082-4-9}, title = {The attitudes of the elementary schools \v{S}ijana in Pula and Pore\v{c} pupils, toward schooling and educational topics of physical education}, keyword = {attitudes, pupils, elementary schools, schooling, educational topics, physical education}, publisher = {Hrvatski kineziolo\v{s}ki savez (HKS)}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font